Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inser att jag är en fena på att glidvalla!

Jag köpte ett par nya skateskidor, och eftersom de var obehandlade från fabrik så lämnade jag in dem för grundpreparering i skidbutik. Då ingick glidvalla (blå) så jag vallade inte skidorna själv före premiäråket (idag). Jag har aldrig i mitt liv stått på så tröga skidor. Sambon var supernöjd med sin vallning (blå), som jag hade gjort, så vi gjorde ett glidtest i nerförsbacke. Jag stod nästan still medan sambon gled iväg 100 meter. Det blir med andra ord en tur till vallaboden i eftermiddag! Själv är bäste dräng.
 
Hämtat ut paket och handlade det sista. Mycket fullt (nu är mitt ICA litet) och det var två så killar, en kanske tio en sex, sju? Som gick omkring och skulle hämta saker på uppdrag av förälder. Lillkillen gnällde och sprang omkring och levde rövare. Storebror blev mer och mer irriterad. Så han röt till och lillebror blev ledsen och började gråta innan han glömde tårarna och började bråka igen.

Det sista jag hörde var storebror som väste, hur kan jag hitta något när jag har en jobbig lillebror i hälarna. Lite gulligt var det :love: och som storasyskon vet jag exakt hur det känns med ett bråkigt lillasyskon man tillslut tappar tålamodet med och sedan får höra, du är störst och borde veta bättre.

Det är ljuvligt väder, några grader kallt och vitt överallt. Hoppas det kommer snöa mer innan de hinner ploga bort allt och det töar igen.
 
Precis inkommen efter att ha skottat fjortonmiljonertrehundrasjuttontusen ton snö. 🥵 Bilen är dock inkapslad i ett tjockt lager issnö så jag skulle typ behöva en korp för att få fram den. 😩

Sonen är hittills idag feberfri dock, efter att ha haft över 39° sedan i onsdags. Så det är fantastiskt! 🥳
Fortfarande ruskigt hängig dock, så vi blir hemma imorgon. Får se vad vi hittar på i matväg, hade det fått hade jag beställt hemkörd pizza men de kör inte såhär långt ut i skogen. 🙈
Jag behövde också bryta mig in. Men jag tog inte fram korpen. Startade kupévärmaren och efter ett par timmar gick det att ta sig in :up:
 
Promenad till rastgården på morgonen, sedan massor av akvariefix för min del. Sambon städar, vilket inkluderar att plocka isär en dammsugare och göra rent varje millimeter av alla filter osv. Det ska tydligen vara bra. Jag har aldrig riktigt brytt mig och han suckar åt att det tydligen märks :angel: Ikväll ska vi nog baka kladdkaka. Och så ska jag ta en promenad ensam med hundarna och en promenad med hundarna och en vän + hundkompis :) Blir nog en bra dag det här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
51 52 53
Svar
1 054
· Visningar
29 750
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 439
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp