Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här försökte jag ta en fin bild över Nyköping. Man ser staden där med sina ljus, från den lilla hamnen jag står vid på Arnö, som tydligen fram tills för några år sedan var en egen tätort utanför Nyköping, men numera är en stadsdel i Nyköping. Här är fint, men jag suger på att ta bilder med min telefon, kanske ska jag be om hjälp med inställningarna, eftersom jag inte ser hur bilderna blir i telefonen utan först förstorat i datorn...
Trivs här även om jag kan känna mig malplacerad bland allt rikt folk faktiskt i sina dyra villor och bostadsrätter. Och det är ett år sedan jag skrev kontrakt på min lägenhet nu. 11 månader sedan jag flyttade in. Mycket i huvudet i kväll!!

410662563_730265061988829_8797588359268755583_n.jpg
 
Det verkar som att vi kanske får en vit jul i år! Första gången på jag vet inte hur länge :love: Idag (lördag) ska det inte bli varmare än -4°C och först imorgon (söndag) kväll ska det bli plusgrader. Runt 22.00 ska toppen vara och då på 5°C. Känns konstigt bara att det ska vara minusgrader hela dagen och sedan på kvällen bli flera plusgrader 😅 Men det betyder ju i alla fall att snön inte borde börja smälta förrän på kvällen ❄️ :)
 
I wish you were closer ... Det vore sa haftigt med en tomte pa julafton. Just nu kom jag pa att jag nog har en person som skulle kunna tomta har ...

Jag tycker verkligen det är jätteroligt, jag kommer ju ihåg hur det var när jag var liten och tomten kom :love: Att tomta hos första familjen känns extra fint, hon som anlitade mig tomtade pappa för när hon var liten... :heart
 
Har varit vaken sen 5.20. Nu dricker jag kaffe och kollar på Fuller house. Ska till Ambres (eftersom vi fortfarande inte kommit på vad vi skulle göra idag 😅) men det får vänta ett par timmar! Vinden viner så det är kallt i sängen så jag har klätt på mig morgonrock. Skulle kunna flytta till soffan och slippa draget från fönstret, men sängen är ju mycket skönare.
 
Är han fortfarande inte rumsren?
Jodå :)

Det är just det - han vill förtvivlat gå ut om han ätit sent. Och är både högljudd och påträngande.

Eftersom vi sover bakom stängd sovrumsdörr (för kattfridens skull) Så går han inte att ignorera. Nattsömnen blir förstörd.
Om jag hinner tänka till och ta undan skåleninför kvällen är det lugnt. Han har betydligt sparsammare med avföring sedan vi skippade valp- och juniorfodret.
Detta var första gången på nästan en vecka.
 
Vaknade med jävulsk nackont efter gårdagens skottning.
Lite bättre efter Ipren och lite massage.
-11 grader och jag gruvar mig för att gå till systemet.
Sen ska jag vara hos päronen så det gäller att få med det som ska med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
29 778
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 439
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp