Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller på att bli frisk. Är i precis den där fasen när man fortfarande är för sjuk för att faktiskt göra något, men för frisk för att bara slöglo på någon serie eller sova bort halva dagen. Så uttråkad, så rastlös. Får se om jag kommer på någon lämplig aktivitet.
 
Nu har jag gjort 1.5 kg kottbullar. Det var ett evigt rullande, med de blev mycket goda! Det har ar enda gangen pa aret jag gor kottbullar, sa det ar bast att familjen ater dem med andakt! :p
Aldeles straxt ska jag starta med Jansson, sedan ar det skinkan's tur i ugnen, det kanns lite pyrt nar jag har 2 ugnar i Husbussen men bara en hemma ... det kan tankas behova atgardas:angel:

I kvall kommer grannen over pa glogg och kakor, sa Maken ar just nu i farten med att stada undan ... I morgon kommer son och barnbarn som ska sova over till Juldagen. Den andra sonen som bor har kommer med sin hustru pa julafton och stanner till juldags morgon ... Sedan ska vi alla till dem senare pa juldagen for att ata beef wellington.
 
Nu har jag gjort 1.5 kg kottbullar. Det var ett evigt rullande, med de blev mycket goda! Det har ar enda gangen pa aret jag gor kottbullar, sa det ar bast att familjen ater dem med andakt! :p
Aldeles straxt ska jag starta med Jansson, sedan ar det skinkan's tur i ugnen, det kanns lite pyrt nar jag har 2 ugnar i Husbussen men bara en hemma ... det kan tankas behova atgardas:angel:

I kvall kommer grannen over pa glogg och kakor, sa Maken ar just nu i farten med att stada undan ... I morgon kommer son och barnbarn som ska sova over till Juldagen. Den andra sonen som bor har kommer med sin hustru pa julafton och stanner till juldags morgon ... Sedan ska vi alla till dem senare pa juldagen for att ata beef wellington.
Skall göra 2,5 kg bullar imorgon... :banana: :banana: :banana: :banana:
 
Jag överlevde färden till en av grannstäderna och väntar nu på att det ska bli dags för julkonsert. Min mamma, morbror och moster ska sjunga i kören, så det var värt att köra i snigelfart i äckligt snöblask och snålblåst. :love:
Tur att jag åkte i god tid, tog det lugnt och har en bra bil. Det var en del fartdårar ute på vägarna (och därmed en och annan dikeskörning...)
Väldigt fin konsert! :love:
Morsan är grym. Hoppas att hon lägger mer tid på musiken, låtskrivandet etc när hon går i pension och har mer tid över.

Vägen hem bestod av sightseeing i Sörmland. :rofl:
Tänkte ta en annan väg än den jag åkte dit, eftersom den var så kass.
Tvärstopp. Fick vända och köra en annan (om)väg.
När jag bara hade dryga milen kvar, var det en lastbil som fastnat i en brant backe. Jag fick ta ännu en omväg på dryga milen eller nåt. Nåja. Jag kom hem utan egna incidenter iaf!
 
Hunden är jättehungrig
och jobbar sig ner i torrfodret i skålen.
Hoppas det inte innebär att jag måste gå ut med honom vid 2-snåret inatt.
Spionen äter hål i sin skål. Ser himla kul ut! Och så tar han några kulor i munnen och lägger på mattan och busar med dem först, skäller ibland på dem också och morrar kan han också göra på dem! :D Han har fri tillgång, men det kan ändå gå 1-2 dagar utan att han äter, för att sedan tömma skålen mitt i natten, han gillar att äta på nätterna faktiskt. :) Men jag har förstått att det är rätt typiskt huskybeteende, att inte äta så mycket och var eviga dag, det är inget ovanligt att de hoppar över någon dag då och då helt enkelt, fri tillgång funkar perfekt så han själv får välja sina matvanor. :)

412780451_10160209814713877_1772352457261301793_n.jpg
 
Sånt här gör jag istället för att julfixa med städning, mat och annat som kan tyckas vara viktigt. Det är bara jag i jul, jag och mitt djur, så vem bryr sig liksom. :) Har en liten fundering på om att åka och simma på julafton, läste någonstans att badhuset hart öppet för icke julfirande typ... Kanske? Vill inte ensam dock, vågar inte (tänkte ansöka om ledsagare så att jag kanske kan få hjälp att komma och simma).

410836649_10160209025173877_3934692251948809744_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
52 53 54
Svar
1 067
· Visningar
29 923
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 439
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp