Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grann-bonden räddade kvällen för alla genom att fixa bort långtradaren. Det var tydligen han och vår gårdsägare som beställt gruset. 😅
Så stallpersonal och boende kom hem och vi iväg för att handla. Nu har vi mediciner, mat och godis för en sjuk-jul hemma. 🥳😅
 
Jag överlevde färden till en av grannstäderna och väntar nu på att det ska bli dags för julkonsert. Min mamma, morbror och moster ska sjunga i kören, så det var värt att köra i snigelfart i äckligt snöblask och snålblåst. :love:
Tur att jag åkte i god tid, tog det lugnt och har en bra bil. Det var en del fartdårar ute på vägarna (och därmed en och annan dikeskörning...)
 
Stall och mathandling klart. Sambon höll ihop fram till kyldiskarna, sen ville han bara ut ur mataffären (det var mer folk än vanligt såklart) 🙃 Men nu har vi ätit tacos och ordningen är återställd :D
 
Stall och mathandling klart. Sambon höll ihop fram till kyldiskarna, sen ville han bara ut ur mataffären (det var mer folk än vanligt såklart) 🙃 Men nu har vi ätit tacos och ordningen är återställd :D
Handla idag :eek: Det är lite orutin det ;):p Jag har full förståelse för din sambo!


Vi har klätt granen idag (en dag i förväg för avkomman ska ut med vänner imorgon), poppat julmusik och druckit glögg :d
Jag och vovvarna var ut och skottade gångarna medans maken stekte juleköttbullarna (han gör dom godaste!!), imorgon får han ta ut traktorn till de stora ytorna - snön var tung 😓
 
Handla idag :eek: Det är lite orutin det ;):p Jag har full förståelse för din sambo!


Vi har klätt granen idag (en dag i förväg för avkomman ska ut med vänner imorgon), poppat julmusik och druckit glögg :d
Jag och vovvarna var ut och skottade gångarna medans maken stekte juleköttbullarna (han gör dom godaste!!), imorgon får han ta ut traktorn till de stora ytorna - snön var tung 😓
Ibland är det bättre att ta det den 22 :a än tidigare. Vi slutar tidigare på fredagen än andra dagar så orkar inte mer än fredagen oavsett mängd människor.......
 
Är himlans trött i dag! Haft hörapparaterna i öronen mellan 6.30 och 15.30, vilket är åratal sedan senast. Dock utan några problem, lite huvudvärk smyger omkring i faggorna men inget jag behöver ta något för. Tröttheten beror nog på hörapparaterna gissar jag. Är helt slut och skulle vilja gå och sova nu trots att jag sovit middag 1,5 timmar i dag också... Har haft telefonsamtal med ena sonen i hörapparaterna också, smidig funktion när jag är ute och går ju!

Har sett färdigt en film från i går, den var inte så bra. Vet inte vad jag ska se på nu dock. Ätit en matlåda, korvgryta med ris, till middag också. Lekte med spionen och råkade nämna i förbifarten när han skakade av sig lite hårtussar att han skulle behöva borstas igen, men fick då en mördarblick, så jag sparar nog den uppgiften till i morgon och mutar med julklappar. :D

Nu är jag ledig några dagar och ser fram emot det. Är kanske inte redo för jul, men är man någonsin det...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
52 53 54
Svar
1 067
· Visningar
29 923
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 439
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp