Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick på 16 dagar julledigt strax efter lunch.
Känns overkligt men vet att det kommer gå fort.
Har skottat snö och handlat lite.
På posten kom en jättefin present. Efter att ha grinat flera kvällar pga saknad av en änglakatt som varit borta i snart fyra år så fick jag ett jättefint smycke av en fin medmänniska!
IMG_5697.jpeg
 
Åh nej! Vi skulle släpa oss till byn och handla och ta ut medicin. Så har någon långtradare med släp kört fast på grusvägen som leder till landsvägen. Finns ingen annan väg ut härifrån. Omöjligt att ta sig förbi och förarens plan om att lyckas backa sin fullastade långtradare med släp upp för en annan backe som är lika brant och med lika dåligt väglag som den som stoppat bilen känns orimlig.
Så vi åkte hem.
Mötte ena stallpersonalen som skulle åka hem och ringde henne. Hon kommer inte komma hem på ett bra tag skulle jag gissa och kan väl hellre vänta i fikarummet än i bilen.
Ironiskt nog är långtradaren full med väggrus. 😅
Sambon ringer grannbonden för att se om han kan göra ngt. Så iaf folk kan åka hem, både härifrån och ut hit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
52 53 54
Svar
1 071
· Visningar
30 165
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 439
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp