Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkt runt sjön med pappa.
IMG_6573.jpeg
 
snabbt strömavbrott. Alltid nojjig att luftvärmepumpen ska skadas o inte funka igen. Enda uppvärmningen (well, ett par el-element också). Men verka ha klarat sig denna gång med.
Vi hade sex strömavbrott igår och har det emellanåt. Pumpen har aldrig skadats. Den gick dock sönder när blixten gjorde direktvisit en sommar men då var det mycket som gick i tras, och försäkringsbolaget fick pynta reparationer.
 
Vi har precis blivit klara med städning och resten av julstöket och väntar på svärfamiljen, som kommer om ett par timmar 🥰.

Mannen kokar ägg till kvällens lätta middag, med sill, ägg, lax och räkor 😊.

Bocken är klar (julduk fattas, den kommer svärmor med) och bildbevis, i form av Salmiakki-paket, på att jag inte har tjuvöppnat klappen från Secret Santa:
IMG_5882.jpeg
 
Varför en förvåning? Alltså vi skall inte äta 2.5 kg köttbullar men frysen skall äta det mesta... @athena_arabians @Mia_R @_Elly_ @Rosett

Jag stoppar inte ens resten av mina 1.5 kg i frysen. De lar vara uppatna fore julafton om vi fortsatter som vi borjade i gar. :o Maken och jag tuggade i oss kottbullar halva dagen, sedan blev middagen kottbullar pa hard smorgas (att nagot sa enkelt kan vara sa gott!) Jag har precis tagit mig ur sangen och har redan borjat fundera pa om det inte vore gott med kottbullar till frukost. :d Jag ater inte frukost.:cautious::laugh:
 
Handlingen hemleverad och tvätten klar :up: nu är det ytterligare en kaffepaus :angel: tittar på ett avsnitt av Brottskod och Lillkatten ligger tätt intill benet så vi myser tills avsnittet är slut. Sen brödbak :bump: den där detaljen att måsta städa är dötråkig så planen är att städa medan brödet jäser, sen får det räcka. Är eg inte så mkt utöver att röja avlastningytor och dammsuga men tråkigt! Dock ska det bli skönt få röjt, misstänker åtminstone hälften är gammal reklam :angel:
 
Det har varit sol har i flera dagar, och prognosen sager att det ska bli sol i dag ocksa, men dimman ligger tat (pa grund av solen, det ar blott och solen har varmt upp ... sa kommer den kalla luften fran stilla havet och dimman tatnar) sa vi far se om solen orkar varma upp dimman tills den forsvunnit i dag.

Funderar pa att skicka ut Maken till en annan affar i dag. I gar var han i den narmaste (Albertson's :) Jag tanker pa Morfar Albert varje gang jag gar in dar:heart) men deras utbud ar inte lika bra som Safeway ... sa ...

Det blir mer tunnbrod i dag och formodligen ny lakrits kola, som kommer att fa kokas mycket langre. So there!
 
Mina revben kokar på spisen och den (spisen) piper ibland om att det kokt över vatten, jävla gnällande på dagens spisar!! Men den står där och puttrar i alla fall och ska in i ugnen sedan. Läste om någon som kokte dem i julmust och vatten och lök så jag tog då den där flaskan med apelsinjulmust... den är äcklig men kanske funkar det till det här. Hade i kryddpeppar också. Vi får se sedan hur det blir, kanske inte ens goda...

Köttbullssmeten är klar också. Ehum, hade ingen ströbröd så tog panko, blir säkert inte så bra, men vad tusan, får överleva... och har nog dessutom för mycket lök med 1,5 lök till 500 gram färs. Jaja.... Jag skryter i alla fall inte om att jag är kock.

Har dammsugit och städat lite, spionen fick en snabbrastning nyss också. I dag blir det inga långprommisar, men det är han nog nöjd med ändå. Behövde slänga sopor, tänkte passa på nu innan alla fylls med folks julklappsskräp, så bara att släpa med honom på det och gå litet extra varv runt kvarteret. :)

Har glömt äta något i dag alls. Oups. Inte konstigt jag känner mig lite yr och slö och magen värker. En ostmacka kanske är lösningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 650
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
51 52 53
Svar
1 051
· Visningar
29 651
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 439
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp