Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är ingen donut-expert precis 😅 men en donut ska väl ha ett hål i mitten snarare. Ingen fyllning men äcklig glasyr och skit på? :p

Inte svenska traditionella munkar. Men även här är det numera vanligare med 'amerikanska' donuts som är runda med hål i. Vi har ju iofs varken dunkin donuts eller krispy kreme, DD öppnade affärer i Sverige 2020 och stängde nyligen samtliga pga förlust. KK har aldrig funnits här.

1702590149373.png
 
Inte svenska traditionella munkar. Men även här är det numera vanligare med 'amerikanska' donuts som är runda med hål i. Vi har ju iofs varken dunkin donuts eller krispy kreme, DD öppnade affärer i Sverige 2020 och stängde nyligen samtliga pga förlust. KK har aldrig funnits här.

Visa bifogad fil 134336

Som sagt ingen expert 😅 men det är väl skillnad på munkar och donuts? Fattar om amerikanare inte hänger med om du jämför dessa två.

Blev faktiskt bjuden på munkar ikväll men avstod 😅

IMG_5558.jpeg
 
Så mysigt med snö och kyla och se det varma ljuset i huset när man är ute 😍. Och apropå mysigt var det mysigt att soffhänga med älsklingen och se Bonde ikväll med och katterna som sover så harmoniskt ❤. Men igår på förmiddagen var de allt annat än sovande; ungkatten for runt och drog fram som en tornado och busade med att hoppa mot mig med utsträckta ben och tassar; jättekul lek för honom 😄🥰 och honkattfn fick med rycket och busade loss hon med 🥰.
Fått en del studier gjort idag utöver svängen till stallet och fixade lunchfodring och boxen 😊. Nu är det hög tid att sova 😴
 
Som sagt ingen expert 😅 men det är väl skillnad på munkar och donuts? Fattar om amerikanare inte hänger med om du jämför dessa två.

Blev faktiskt bjuden på munkar ikväll men avstod 😅

Visa bifogad fil 134337
+ @MJLee
Jag har alltid uppfattat munkar som den svenska översättningen av det engelska ordet donuts :o men tänkt att det kan lätt bli lite förvirrande 🤔 (Speciellt då jag gillar munkar med äppelmosfyllning, men inte andra, speciellt ringarna.)
Men kanske iomed att donuts (som i ringar) är mera vanliga numera (går ju att köpa i mataffärer) så skiljer man dem åt så? Dvs donuts och munkar som du säger 🤔
 
Inte svenska traditionella munkar. Men även här är det numera vanligare med 'amerikanska' donuts som är runda med hål i. Vi har ju iofs varken dunkin donuts eller krispy kreme, DD öppnade affärer i Sverige 2020 och stängde nyligen samtliga pga förlust. KK har aldrig funnits här.

Visa bifogad fil 134336

Bade de har och ringar med hal ar doughnuts (donuts) Mina favorit donuts ar Bear Claws ... ingen tjafsig sylt. Vi har ocksa donut holes, som ursprungligen gjordes av degen som togs ut for halet, men som numera saljs i massor utan att vara beslaktade till de storre bakverken.

donuts.jpeg
 
Julfest ikväll med jobbet. Vi ska äta julbord och umgås. Blir nog kul :) ! Får sticka ut på lunchen och köpa lite vin. Oftast kör jag, och då blir det ju inget vin, men ikväll tänkte jag be maken att lämna och hämta så jag kan ta ett par glas rödvin till maten... :)
 
Som sagt ingen expert 😅 men det är väl skillnad på munkar och donuts? Fattar om amerikanare inte hänger med om du jämför dessa två.

Blev faktiskt bjuden på munkar ikväll men avstod 😅

Visa bifogad fil 134337
Numer finns det också donuts med kladdig fyllning, alltså kladdig fyllning inuti ”ringen”. Min dotter tyckte det var en god uppfinning.

Ett sånt här spektakel typ (även om här var extra allt med helt täcke också).
IMG_6203.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 131
· Visningar
31 523
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 440
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Tvättstugedrama
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp