Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick tel samtal från läkare som sett min CT att min tumör i levern "förefaller godartad" (men ska ju kollas vidare för ett säkert besked). Har hunnit med jullunch = svulstigt julbord på Djurgården med jobbet. Fick en fin blomma för att jag gästspelat på en annan sektion - väldigt gulligt.
Nu är jag hemma för att byta om inför kvällens Chanukka-firande!
 
Hemma igen efter vetbesök med Gretzky för att kolla knutor. Jag är verkligen byggd blödig för jag mest tokbölade där inne bara av tanken på att tanten skulle må dåligt. De fick rodda med röntgen och blodprov själv då jag mest var ett vrak som inte ville stressa henne. Fick iaf en någorlunda röntgen som inte kunde påvisa metastas men som visade lite tecken på spondylos konstigt nog. Så det blir inbokning av op juverknutorna och antiinflammatoriskt för ryggen.
 
Läste precis att en häst varit lös inne i Enköping centrum på en ensam joggingtur. Sprungit en lång bit iaf. Som tur var fick den hjälp av människor och ägaren är kontaktad. Min sambo skickade länken till mig och först trodde jag att något hänt Halle men hästen var brun så inte min gula fjording iaf. Men vad skönt de fick tag på den snabbt. 🙏
 
Fick gå till frisören igen eftersom klippningen inte blev så bra. Nu har hon fixat all men det blev kortare än jag egentligen tycker om det. Nåja, håret växer ut.
Enda gången jag vet nån som gått tillbaka var när exet kom hem och undrade över frisörens idoga tjatande om hans virvel bak på skulten?

Jag tittade och hittade en märklig tofs nära hans skalliga fläck. Seriöst, det såg inte klokt ut.

Han gick tillbaka och frisören ursäktade sig med att många män var så känsliga när de började tappa hår. Han hade försökt antyda, och skapat en tofs för att kunna täcka det skalliga. :rofl:
Exet, som levde i keps, kunde inte bry sig mindre.

Men alltså - en virvel? Som omskrivning för en skallig fläck? :D
 
Det är en del bevakning här. Polisbuss och vid entrén tre poliser och sen säkerhetskontroll. Världen är fan rejält skev

IMG_5556.jpeg
 
Ätit och hållit borta katten på samma gång. Tänkte avnjuta en mandelmussla till dessert. Gick för att hämta te och när jag kommer tillbaka har en viss brun dam kalasat på den och bara smulorna var kvar. Jag gömde den inte eftersom jag inte trodde hon skulle tycka den var god. Tji fick jag :meh:

Eftersom jag är jag övervägde jag att ringa First Vet (jag svär att jag säkert finns i deras register under titeln CCL :angel:) men lite googling, visade att vanlig mandel inte är farlig för katter. Iaf inte i de mängder Megara fick i sig den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
54 55 56
Svar
1 113
· Visningar
31 158
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 440
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp