Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka på hemmakontoret efter ett par dagar i huvudstaden. Jag har haft bra möten, trevliga pratstunder med fantastiska kolleger och fått käka både lunch och middag på stan. Baksidan stavas automatkaffe. Till skillnad från hemmakontoret, där det serveras gott svart kaffe som håller själen varm även hos nitiska byråkrater som jag själv.
 
Försöker att inte gråta över spilld mjölk bokstavligen då jag tappade ett nytt paket i golvet :arghh: Hann tänka till och vända på det så jag fick mjölk åt min gröt, gröten där jag öppnat fel dag igår (kalender). Ah... Denna vecka är verkligen frustrerande. Så... Mer julfilm:rofl::o God gröt iaf!
 
Ligger och drar mig efter att hemtjänsten gått. Så trevlig kvinna som erbjöd sig ta mina sopor trots att det inte ingår i mitt 'uppdrag' egentligen. :love: Mina föräldrar är utomlands och jag ska inte gå ut själv då det är för riskabelt då jag fortfarande är lite ostadig.
 
Bade de har och ringar med hal ar doughnuts (donuts) Mina favorit donuts ar Bear Claws ... ingen tjafsig sylt. Vi har ocksa donut holes, som ursprungligen gjordes av degen som togs ut for halet, men som numera saljs i massor utan att vara beslaktade till de storre bakverken.

Visa bifogad fil 134341
Oh, formen på Bear claws fick mig att minnas farmors anisbröd :love: Undrar om det finns att köpa någonstans?

Screenshot_20231215_103726_Chrome.jpg
 
Vaknade precis. Natten har varit sådär efter vad som hände igår. Kroppen bara lade av, med rätta efter en sån chock.

Ska laga lite lunch nu och sen åka ut till Halle. Ikväll ska vi på restaurang också som redan är bokat. Får gå dit och fira livet och hedra vännen som gick bort. ❤️🥺
 
Är så orimligt sur och irriterad efter att ha sett nästa termins schema. Kommer ha en lektion på 1h 15 min, följt av en 3.5 h håltimma, för en 45 minuter lång lektion. Det känns som ett sjukt jäkla dåligt skämt :jawdrop: :wtf:

Jag har en del att göra idag men nu känner jag inte för att göra något alls. Men jag fick flera olika alternativ på kurser/grupper av läkaren i Onsdags som jag måste bestämma om jag vill delta i eller inte. Måste också bestämma mig för om jag vill att läkaren skriver remiss till habiliteringen, tvekar pga tidigare erfarenheter därifrån men samtidigt är ju förutsättningarna lite annorlunda nu.

Sen måste jag förnya recept på VC och boka tid för ny provtagning. Och eftersom jag valt att medicinera adhd:n så måste jag ringa tandläkaren också och fråga om jag kan få nytt recept på flourskölj. Borde redan använda det men den enda sorten jag kan använda finns bara på recept och sist fick jag flourtandkräm när jag bad om flourskölj (jag kan bara använda tandkräm som inte skummar och den skummade mer än någon annan sort jag testat).

Varför måste man vara vuxen? Kan ingen bara komma och fixa allt sånt här åt en? :arghh: :meh:

Men, jag får i alla fall gosa med katterna senare idag 🐈🐈‍⬛😻
 
Varför måste man vara vuxen? Kan ingen bara komma och fixa allt sånt här åt en? :arghh: :meh:
Det kallas tråkiga vuxenpoäng. Det är sjukt surt! Det är jvligt jobbigt o vara vuxen o ta ansvar.
Men
Det har sina poänger att vara vuxen med. Lite får man göra som man vill. 😜 När allt det tråkiga är gjort…så får man göra vad man vill. Ingen bestämmer över en. Som idag, för min del. Det tråkiga är gjort…o nu kan jag spela resten av dagen (dvs fri skärmtid) 😁
 
Numer finns det också donuts med kladdig fyllning, alltså kladdig fyllning inuti ”ringen”. Min dotter tyckte det var en god uppfinning.

Ett sånt här spektakel typ (även om här var extra allt med helt täcke också).
Visa bifogad fil 134343

Har har vi Mac Daddy's Donuts pa huvudgatan. Dar kan man ha "anything" inne i bakverken och lika sa mycket "anything" utapa. De bakar dem dar och da, och de smakar verkligen helt fantastiskt.

Screen Shot 2023-12-15 at 4.40.58 AM.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 135
· Visningar
31 787
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp