Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att gå för att hänga första maskinen tvätt. Tvättmaskinen tar 2h och 20min för en standardtvätt 😅🙈

Men gud, jag skulle bli tokig.. för visst är det en gemensam tvättstuga, inte egen maskin (annars minns jag fel, sorry!) ? Jag är van vid att maskiner i gemensam tvättstuga tar max en timme, blir sjukt otålig när jag nån gång ska använda en "vanlig" tvättmaskin just för att jag tycker att det tar så sjukt lång tid! 😅
 
Men gud, jag skulle bli tokig.. för visst är det en gemensam tvättstuga, inte egen maskin (annars minns jag fel, sorry!) ? Jag är van vid att maskiner i gemensam tvättstuga tar max en timme, blir sjukt otålig när jag nån gång ska använda en "vanlig" tvättmaskin just för att jag tycker att det tar så sjukt lång tid! 😅

Ja gemensam.
Lite besviken att det inte var industrigrejer. Den jag lämnade i huset tvättar en ”vanlig” på en timme, 60 grader på 75 minuter. Men torktumlaren här är snabbare så det går nog totalt sett jämnt upp. Men segt.
 
Firar Linus namnsdag med kolapaj 😀
IMG_6305.jpeg
 
Firade självutnämnd årsdag med sambon på restaurang igår (man ska ju ha något att se fram emot i november :D ). Godaste köttet jag ätit i mitt liv.. blev tårögd typ tre ggr under middagen av hur gått det var 😅

Sedan övervägde vi utgången gick hem istället och har aldrig varit så nöjd med ett beslut någonsin. Sovit 9h och idag ska det bara kollas F1 och ätas snacks, mycket nöjd.
 
Naturligtvis så orkade jag inte gå upp och tvätta. Äsch, fortfarande ingen katastrof.

Vad gäller tid i tvättmaskin. Vi har två i tvättstugan. Vanlig 40 tvätt tar ca 36-40 minuter, 60, 49-52 minuter. Tre timmar tvättid + en extra timme torktid. Så det går att få en hel del tvättat. Tyvärr har föreningen snott torkrummen så nu har vi bara ett torkskåp plus torktumlare.
 
Naturligtvis så orkade jag inte gå upp och tvätta. Äsch, fortfarande ingen katastrof.

Vad gäller tid i tvättmaskin. Vi har två i tvättstugan. Vanlig 40 tvätt tar ca 36-40 minuter, 60, 49-52 minuter. Tre timmar tvättid + en extra timme torktid. Så det går att få en hel del tvättat. Tyvärr har föreningen snott torkrummen så nu har vi bara ett torkskåp plus torktumlare.
Jag använde aldrig torkrummet utan torkade i lägenheten. Det hann aldrig ändå torka där nere så enklare att bara torka hemma.
 
Jag har fått ett paket till avkroken Odenplan. Dessutom till ngn skum tobaksbutik. Tur att jag kollade utlämningsställets öppettider. Stängt söndagar! Så nu slipper jag den resan/promenaden och kan fortsätta med dagens ”syssla”: ligga under en filt i schäslongen :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 708
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp