Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Även jag har varit ut och tittat på norrsken.😍
Men ska nu förflytta mig till sängen för att sova.
Jag och kollega ska göra långresa till jobb imorgon, tror jag packat det viktigaste iaf. Väskor är välfyllda. Har säkert packat för mycket, som vanligt, för att bara vara borta 3 dagar, men bara arbetsbyxorna tog ju upp halva väskan, så får skylla på det.😅
 
Så skönt att slappa i soffan tillsammans med älsklingen med sprakande brasa och sovande katter efter full fart hela dagen 🥰. Dagen startade med jobb som flöt på i underbart vinterväder 😍. När butiksjobbet var klart stannade jag till hemma och åt lunch tillsammans med sambon och tog med stallkläderna då jag efter att jag lämnat lastbilen och gjort ett par ärenden i affärer åkte direkt till brorsan med familj tillsammans med sambon, mamma med särbo för bakning av pepparkakor och lussekatter 😃. När jag gjort lite av varje fortsatte de andra medan jag åkte och fixade åt pållan; fick vilodag efter 15 dagars motion I följd 😊. Tillbaka igen blev det pizza tillsammans, och god hjortronglögg när vi provsmakade det nybakade och pratstund, mys 🥰.
 
Diskuterar med vän som gillar jul lite för mycket.

- Men åh.. vad tufft det måste vara för henne att skilja sig just nu!
- Det måste vara jättetufft…
- Inför JUL och allt!
- Ja.. va? Jul? Nej jag tänkte på att hon velat ha barn väldigt länge.
- Jaha.. ja det också kanske. Men SÅ trist inför julen!

😅
 
Surar för att jag missade norrskenet igen. Skulle tydligen vara bra chanser även här nere och jag och mamma var iväg till en plats där man ska kunna se det bra. Men vi såg ingenting, varken IRL eller i kameran. Tror att vi var för sena (eller mitt emellan om det satte igång senare igen) :cautious:

I övrigt har jag haft en sjukt oproduktiv dag, bytte inte om från pyjamas förrän typ kl 17 och utöver det har jag bara borstat håret (vilket jag gjorde typ kl 23). Men jag intalar mig att det var helt rätt att göra exakt ingenting hela dagen och att jag säkert behövde det :sleep:
 
Har sett damernas längd, planerat personalen, gjort en larmstyrka, kopierat beläggningslista, fyllt i dotterns vistelsetider i kalendern och kollat på resor. Har insett att jag har ledig vecka under dotterns påsklov :banana:
Tänker Paris eller Krakow.
 
DSC_5519.JPG

Norrsken här också (Jämtland) :love:
 
Hemma fran en fantastiskt trevlig dag i dag. Massor av dinasaurs av alla de sorter, fossiler och massor med info om dinasaurs. Barnbarnen var super nojda och gillade verkligen allting.

7-aringen och jag diskuterade vulkaner (jag pekade ut bade Mount Hood (som "erupted" 1866 sista gangen men fortfarande anses "aktive") och Mount St Helens (som erupted 1988 och "tappade" hela toppen pa berget da nastan 60 manniskor dog och orsakade 1 billion US dollars i skada) pa vagen till dinasaur Quest.

7-aringen hade manga, manga fragor om bade dinasaurs, vulkaner, och fossiler och inte minst hur scientists faktiskt vet allt om hur jorden fungerar nar vi inte kan se det.:cool: Forhoppningsvis fostrar jag en liten scientist @athena_arabians, du skulle varit mycket stolt och glad over henne's engagemang.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 706
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp