Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
I stallet/ det området tror jag bestämt blev en rejäl avvikelse från dagens prognoser- kom väldigt mycket mer än påstått (och än hemma !) så idag var det riktigt rejält blött I hagen och blev faktiskt att skifta regntäcke också. Körningen fick vara idag med; nöjde mig med att skritta barbacka kravlöst på täcke och med grimma och grimskaft på plaskblöt ridbana med typ insjö.🙃. Mysigt på hästryggen på underbara hästen 😍 men är övertygad om att pållan inte tyckte det var lika givande i skitvädret kan jag säga 😝.
Satte dit broddar i bara trakterna tillfälligt då halka påstås i morgon vid utsläpp; note to myself: fyll alla hålen så slipper du bli smått tokig när sista hålet krånglar 😇.
Hemma blev det filmkväll med älsklingen och katterna: Syster Död- ny spansk övernaturlig skräckfilm på Netflix och halloweengotta (sombrero häxhattar och vampyrer) 😁, nu sovtajm 🥱.
 
Jag var snål och har inte godis hemma. I USA är det så att har man ingen pumpa tänd är man inte med i leken.

Det var så jag trodde också, men med pyntet. Vi har inte pyntat men får väl se då om någon dyker upp. Annars har vi väldigt mycket godis att äta upp 😅

Det vanligaste ar att de bara i vissa omraden och da till hus med mycket pyntning. Pa andra stallen satter de ut en tand jack-o'-lantern eller nagot annat som bestamts att det ska vara signalen. Men det finns absolut ingenting enhetligt over hela USA, landet ar aldeles for stort for det.

Megara kom och sa hej och jag började berömma och klappa och duuuktig katt som bajsat! 😹

Mina hundar kissar och bajsar pa kommand. Nar jag borjade tavla med Miss Mandy tog det foreeeeevvvvveeeerrrr for henne att utratta sina behov pa morgonen innan man skulle vara pa tavlings platsen redan innan tuppen vaknat :cautious: Sa jag bestamde mig for att lara henne att ga pa commando.

Efter langt funderande och val vetande att jag maste ha ett ord for varje, annars skulle Mandy inte alls forsta om hon inte var riktigt nodig. Jag tyckte jag var sa jatte listig som larde henne (och darfor de andra tva och sonen's hund) att ga pa ordet Kissa (ofta blir det "kissa ocksa" alla gor fortare ifran sig da🤷‍♀️) och Bajsa for da skulle ju ingen forsta. Sedan tog jag hundarna med mig till Sverige.🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 592
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 180
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 692
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 882
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp