Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev det ingen rast och en halvtimme efter arbetstidens slut kom jag ifrån jobbet. Men det var mestadels en positiv dag så det är lugnt.
Snön har börjat töa. Hoppas att det fortsätter.
Nu ska jag äta lite, duscha och vänta på att höra att päronen landar om ett par timmar.
 
Jag har inte pyntat och ungar ringer på dörren i ett här. Öppnar inte ens nu och hunden är helt olyckligt förvirrad över att det ringer på och jag inte öppnar.

Jag är ingen glädjedödare men jisses-inget pynt eller något, ring inte på! Tjurig lite allmänt eftersom jag väntar paket-som visserligen ska lämnas utanför dörren, men de brukar ju ringa på trots att de ska lämna utanför dörren....

Äter i alla fall kantarellmacka nu och längtar tills jag kan gå och lägga mig i kväll. Är trött och även trött på det eviga regnet ute och mörkret.

Nåväl, inga missöden i dag i alla fall, plus i kanten för det kan jag tycka.
 
Firat lite Halloween, traditionsenligt med tacosfyllda paprikapumpor till mat och diverse ”läskigt” fika till efterrätt. 🎃
62C8B4BA-9575-49AA-BB25-22AE4E799880.jpeg
 
De sprillans nya vinterdäcken har hamnat på blåbäret idag :up:

La på de gamla för 3 v sedan, eftersom de trots dubbtappet som blivit genom åren ändå hade en del kvar och de har sjukt bra mönsterdjup och gummi = tusen gånger bättre än sommardäcken på första halkan som brukar dyka upp i oktober och jag ville inte sprätta dubb från de nya i onödan på barväg (liiite snål på så vis ibland) 😅
 
Kompisen frågade vad sjutton jag är gjord av när jag förklarade att jag, fortfarande förkyld och trött i kroppen, gått och veckohandlat. 20 minuter promenad i nedförsbacke till affären, och hem igen i uppförsbacke i spöregn med ca 20 kilo mat. :angel:

Ptja... tjurskallig och envis farfar, energiknippe som inte kan sitta still till farmor. Mormor med "undrar om man kan göra så här?" mentalitet. Mamma med sin aldrig ge upp mentalitet, och pappa med "det är ju bara vatten, vad är problemet"? tankar kring väder.

Med facit i hand, nöjd över att jag har handlat... men är sopslut och fryser. Ska dricka te och sen gå och sova.
 
Kompisen frågade vad sjutton jag är gjord av när jag förklarade att jag, fortfarande förkyld och trött i kroppen, gått och veckohandlat. 20 minuter promenad i nedförsbacke till affären, och hem igen i uppförsbacke i spöregn med ca 20 kilo mat. :angel:

Ptja... tjurskallig och envis farfar, energiknippe som inte kan sitta still till farmor. Mormor med "undrar om man kan göra så här?" mentalitet. Mamma med sin aldrig ge upp mentalitet, och pappa med "det är ju bara vatten, vad är problemet"? tankar kring väder.

Med facit i hand, nöjd över att jag har handlat... men är sopslut och fryser. Ska dricka te och sen gå och sova.
20 kg, har du köpt en säck kraftfoder? 😄
 
Kompisen frågade vad sjutton jag är gjord av när jag förklarade att jag, fortfarande förkyld och trött i kroppen, gått och veckohandlat. 20 minuter promenad i nedförsbacke till affären, och hem igen i uppförsbacke i spöregn med ca 20 kilo mat. :angel:

Ptja... tjurskallig och envis farfar, energiknippe som inte kan sitta still till farmor. Mormor med "undrar om man kan göra så här?" mentalitet. Mamma med sin aldrig ge upp mentalitet, och pappa med "det är ju bara vatten, vad är problemet"? tankar kring väder.

Med facit i hand, nöjd över att jag har handlat... men är sopslut och fryser. Ska dricka te och sen gå och sova.
Bra jobbat, kanske inte så smart jobbat i och med din förkylning, men nöden har ju ingen lag som det heter. :)

Har också fixat mig en mugg te, någon glöggte-variant, inte jättegod men får duga. Varmt är det och värmer gott hela vägen ner i magen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 596
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 180
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 699
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 884
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp