Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter massa regn och även lite snöslask var det plaskblött typ överallt och ett par-tre gånger var en talgoxe vid ena vardagsrumsfönstret 😍. Ville nog säga att den ville ha mat så hängde upp den nyköpta foderautomaten med talgbollar i granen åt pippifåglarna 🥰.
I stallet, förutom skötsel, fick det bli avsutten klättring i skogen (så kunde pållan behålla regntäcket på) i den rätt rejäla backen men skogen är alltid härlig oavsett väder 😍.
 
Jag sitter på jobbet och väntar på att dagpersonalen ska komma så jag kan åka hem. Helst hade jag velat gå och lägga mig eftersom jag ska jobba en natt till, men jag ska till sjukhuset och ta cellprov och se om mina aggressiva cellförändringar fortfarande är lika aggressiva. Sen tänker man att jag ska få sova, men nej, för då kommer min höbonde med en bal till hästarna. Sen ska jag sova. Det lär bli framåt lunch.
 
Snön ligger kvar. 2-3 dm. Och hade jag inte varit moraltant så hade jag stannat hemma och inne.
Längtar till veckoslutet när det ska komma regn.
Hoppas dom behagar ploga idag.
 
Spännande inatt. Vakande kring 03 av att flertal lampor var tända och det var som dagsljus i hela rummet. Både dom på timer och wifi-styrda. Var bara att försöka bryta strömmen/ få kontakt igen med dom så jag kunde fortsätta sova. 😅

Efter koll nu på morgonen var det som jag misstänkte, det hade varit några minuters strömavbrott precis innan.

Nu ska jag göra mig iordning för att åka till däckfirman. Normalt tar det kanske 10min att åka men lär väl borsta rent bilen, igen, och så får jag se hur trafiken är på vägarna. Så bäst att vara ute i tid. Plogbilarna har iallafall varit duktiga och kört av "min" väg flera gånger inatt/morgon. Hoppas Riksan är lika så...
 
Gick bra att åka hit i snön. Hade bara ca 15-20cm snö på bilen. Var lite nervöst när jag hörde hur någon granne slirade runt innan jag gick ut till bilen. 😅
Nu väntar jag på min tid kl. 7.45. En kvart tidig bara. Nog bland första gångerna jag är såhär i tid. :angel:
 
Haft ont i magen hela natten och har fortfarande ont. Hjälpte grannen igår och som tack bjöd han på fika på ett kondis men deras cheesecake var inte bra. Dum och hungrig så åt jag upp den trots att det nästan var som att äta en bit hårdost med smaklös marmelad på en botten av kexsmulor. Undrar om det är den som jag fått magknip av?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 603
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 184
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp