Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Bifogade filer

  • 20231029_142032.jpg
    20231029_142032.jpg
    307,7 KB · Visningar: 54
MÄr lite illa men var ÀndÄ nere och köpte glass för jag Àr sugen pÄ det och illamÄendet nog inte varar förevigt :idea:

Annars försöker jag ladda lite batteri inför jobb i morgon. Jag har fortfarande lite ont i halsen och Àr lite hostig men inte alls samma trötthet i kroppen eller vÀrk i lederna.
Bra för jag saknar ihjÀl mig efter hÀstarna (ingen förvÄnad):angel:
 
SĂ„ hĂ€rligt att ligga pĂ„ soffan och lĂ€sa... Tja, det ÄR ju lĂ€slov :D !

Fick reda pÄ alldeles nyligen vad mitt ena lilla brorsbarn sagt om mig efter att han varit med hÀr en gÄng för ett tag sedan: "Bettysmatte gillar nog inte att stÀda!". Det lÄter ju rÀtt förfÀrligt, men det Àr helt sant. Det finns sÄ mycket annat jag gillar. Att lÀsa, skriva, slÀktforska, baka, hÀnga med djuren, osv! StÀdning Àr rÀtt nedprioriterat. Jag bor inte precis i nÄgon sanitÀr olÀgenhet, men visst rullar det dammrÄttor i hörnen ibland... :D
 
SĂ„ hĂ€rligt att ligga pĂ„ soffan och lĂ€sa... Tja, det ÄR ju lĂ€slov :D !

Fick reda pÄ alldeles nyligen vad mitt ena lilla brorsbarn sagt om mig efter att han varit med hÀr en gÄng för ett tag sedan: "Bettysmatte gillar nog inte att stÀda!". Det lÄter ju rÀtt förfÀrligt, men det Àr helt sant. Det finns sÄ mycket annat jag gillar. Att lÀsa, skriva, slÀktforska, baka, hÀnga med djuren, osv! StÀdning Àr rÀtt nedprioriterat. Jag bor inte precis i nÄgon sanitÀr olÀgenhet, men visst rullar det dammrÄttor i hörnen ibland... :D
Jag gillar inte att stÀda heller
Men mÄr bÀttre nÀr det Àr rent.
Det innebÀr inte att jag stÀdar sÀrskilt ofta tyvÀrr.
 
Nyduschad och inlindad i en morgonrock. Mysigt. Funderade pÄ att sy nÄnting, men har inte riktigt lust. Har inte haft lust pÄ lÀnge.. Lite trÄkigt, jag gillar ju att sy egentligen. FÄr vÀl tvinga igÄng mig sÄ kanske lusten kommer.
 
Jag gillar inte att stÀda heller
Men mÄr bÀttre nÀr det Àr rent.
Det innebÀr inte att jag stÀdar sÀrskilt ofta tyvÀrr.
Fast det finns ju olika grader av rent? Skalan gÄr frÄn misÀr till pedantiskt/kliniskt rent, och för mig rÀcker det att ligga nÄgonstans pÄ mitten... :) Det Àr ungefÀr vad jag rimligt kan hinna med utan att stÀdning tar för mycket av livet!
 
Min dÀckfirma hade Ärets öppettid igÄr var 1 i kö. Mot de tre/fyra jag Äkte förbi i Peking. DÀr var det lÄnga köer... :D :D :D :D

Jag bara maste fraga ... Du akte forbi Peking???

Lakrits eller saltlakritspulver?
Jag tycker man fÄr bÀsta saltlakritspulvret genom att krossa turkisk peber.

Men vi fÄr vÀl ta ett videosamtal nÄn gÄng nÀr jag kan vara i affÀren pÄ kvÀllen
Dels har du hinnit vakna, dels Ă€r det mindre folk 😇.
Har ingen aning om vad porto kostar till US numera, men jag tÀnker att det vÀl inte brukat vara totalt orimligt.
Kan kolla upp vid tillfÀlle.

Lakrits pulver, Jag har just bestallt ett par pasar Turkish peber.:D

InsĂ„g just att det ju var i natt klockan stĂ€lldes om, inte nĂ€sta vecka som jag hade fĂ„tt för mig. Som om inte 12h nattpass var tillrĂ€ckligt 😅.
Lustigt nog mÀrkte jag inte nÀr dt stÀlldes om pÀ datorn. Men jag knatar runt lite hÀr inne iofs.

Tyckte det var snack om att avskaffa det hÀr, men det blev visst inte av :D
Å andra sidan vill jag ha sommartid om vi inte ska byta, och det lĂ€r det vĂ€l inte bli i sĂ„ fall....

Visst ja. Oregon har rostat for att behalla "sommar tid" aret runt for flera ar sedan, forslaget fick stor majoritet, men vi byter fortfarande tva ganger om ar bara for att "Daytime saving time" ar beslutat federalt av regeringen. Congress sa att visst kan staterna som vill gora vad de vill ... men nu ar det i huset (of representatives) och de far inte andan ur vagnen att gora nagot at det. Det ar flera andra stater som ocksa bestamt sig for att strunta i bytena, men har vantar vi alla bara for att de gor som man ska.

Det finns nagra stater som redan slutat stalla om klockan, utan att den federala staten godkannt det, men nehej, jag maste bo i en stat som insisterar att folja alla onodiga regler.:p

Vi byter till "standard tid" November 5. Suck.

"Bettysmatte gillar nog inte att stÀda!". Det lÄter ju rÀtt förfÀrligt, men det Àr helt sant. Det finns sÄ mycket annat jag gillar. Att lÀsa, skriva, slÀktforska, baka, hÀnga med djuren, osv! StÀdning Àr rÀtt nedprioriterat. Jag bor inte precis i nÄgon sanitÀr olÀgenhet,

Det later befriande att inte hog prioritera stadande!
 
Fick inte ihop nÄgonting idag. Ljust redan kl. 7 och mörkt nu redan vid 16. Tyckte tiden hoppade lite hur som och annat stÀmde inte heller, och dÄ har jag bara varit hemma. Kom nyss pÄ att det har ju varit tidsomstÀllning...
Ska se om jag kommer ihÄg hur jag stÀller om tiden pÄ klockan i köket sÄ kanske jag blir av med lite förvirring.:angel:

Sen ska jag nog fixa lite mat. Blir ju helt ur fas sÄdana hÀr dagar och brukar hÄlla i sig ett bra tag sen.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
Tjatter SpÀnnande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 611
Senast: Scata
·
  • LĂ„st
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer pÄ vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 189
Senast: Glimra
·
  • LĂ„st
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte pÄ TV-soffan igÄr.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 713
Senast: tanten
·
  • LĂ„st
Tjatter Kisse Àr trött i vÀrmen, hon tycker det Àr alldeles för varmt. Det tycker matte ocksÄ...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Stil pĂ„ bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp