Ugh vad ruggigt det var ute... Regn och blÄst. Fast hÀstarna - i sina vinterpÀlsar - sÄg helt okej ut. Nu Àr det mockat och klart till inslÀpp !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja en som ska sluta med demrÀdda grÄsuggor?
Jag gillar inte att stĂ€da hellerSĂ„ hĂ€rligt att ligga pĂ„ soffan och lĂ€sa... Tja, det ĂR ju lĂ€slov !
Fick reda pÄ alldeles nyligen vad mitt ena lilla brorsbarn sagt om mig efter att han varit med hÀr en gÄng för ett tag sedan: "Bettysmatte gillar nog inte att stÀda!". Det lÄter ju rÀtt förfÀrligt, men det Àr helt sant. Det finns sÄ mycket annat jag gillar. Att lÀsa, skriva, slÀktforska, baka, hÀnga med djuren, osv! StÀdning Àr rÀtt nedprioriterat. Jag bor inte precis i nÄgon sanitÀr olÀgenhet, men visst rullar det dammrÄttor i hörnen ibland...
Fast det finns ju olika grader av rent? Skalan gÄr frÄn misÀr till pedantiskt/kliniskt rent, och för mig rÀcker det att ligga nÄgonstans pÄ mitten... Det Àr ungefÀr vad jag rimligt kan hinna med utan att stÀdning tar för mycket av livet!Jag gillar inte att stÀda heller
Men mÄr bÀttre nÀr det Àr rent.
Det innebÀr inte att jag stÀdar sÀrskilt ofta tyvÀrr.
Min dÀckfirma hade Ärets öppettid igÄr var 1 i kö. Mot de tre/fyra jag Äkte förbi i Peking. DÀr var det lÄnga köer...
Lakrits eller saltlakritspulver?
Jag tycker man fÄr bÀsta saltlakritspulvret genom att krossa turkisk peber.
Men vi fÄr vÀl ta ett videosamtal nÄn gÄng nÀr jag kan vara i affÀren pÄ kvÀllen
Dels har du hinnit vakna, dels Àr det mindre folk .
Har ingen aning om vad porto kostar till US numera, men jag tÀnker att det vÀl inte brukat vara totalt orimligt.
Kan kolla upp vid tillfÀlle.
InsÄg just att det ju var i natt klockan stÀlldes om, inte nÀsta vecka som jag hade fÄtt för mig. Som om inte 12h nattpass var tillrÀckligt .
Lustigt nog mÀrkte jag inte nÀr dt stÀlldes om pÀ datorn. Men jag knatar runt lite hÀr inne iofs.
Tyckte det var snack om att avskaffa det hÀr, men det blev visst inte av
à andra sidan vill jag ha sommartid om vi inte ska byta, och det lÀr det vÀl inte bli i sÄ fall....
"Bettysmatte gillar nog inte att stÀda!". Det lÄter ju rÀtt förfÀrligt, men det Àr helt sant. Det finns sÄ mycket annat jag gillar. Att lÀsa, skriva, slÀktforska, baka, hÀnga med djuren, osv! StÀdning Àr rÀtt nedprioriterat. Jag bor inte precis i nÄgon sanitÀr olÀgenhet,