Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har haft ösregn och blåst här under eftermiddagen. Så mitt regnhatande djur har stått med baken mot vinden i hagen ett bra tag och surat. Strax innan intag fick han dock nog och kutade som en dåre. Han är då verkligen inte halt eller smärtpåverkad. Hade jag haft något uns av tvivel hade det försvunnit med tanke på hur han rörde sig även när han pressade kroppen i spurtar, kast och hopp. 🙄😅
 
Var inne bara som hastigast på EKO (i väntan på att Clas Ohlson skulle öppna för ett ärende när jag var i stan för att hämta matvarorna på CG) gick ju nästan vilse 😅🤪.Skulle titta efter en sak på julavdelningen som de jobbade för fullt med det sista inför premiären i eftermiddags och så konstaterade jag att de ju har sortimentet från nordiskt lakritskök, och det betydligt billigare än på nätet 😃.
 
Hemma från sjukgymnasten. Herregud vad jag frös. Jag har fryst hela dagen men att bege sig iväg och kylan och ffa blåsten gjorde mig genomkall hela jag. Har stått i en mycket varm dusch i 20 minuter och nu känns det lite bättre. Ska äta kalla kycklingben med tomatsallad till middag.
 
Jag har fått en katt. Klappade den igår innan jag fixade med hästen. Sen stalkade den mig överallt. Så göllig! 😍

50EAF378-7D99-41D0-98C0-D658FB9540C9.jpeg
 
Vad som skulle vara en skön avslappnad fredagkväll tyngs tyvärr ner rejält av oron över att min plats på jorden, den plats jag i hela mitt liv har känt mig som allra lyckligast och tryggast på, håller på att sväljas av Östersjön (se tråden om stormen Babet). Jag försöker nu att dränka ångesten i ostbågar och ska försöka få hjärnan att sluta tänka på det eftersom det verkligen inte är någonting jag, eller någon annan, kan göra något åt. Naturen kommer att ha sin gång och vi kan bara stå och titta på och hoppas på det bästa. Hjärtat brister lite.
 
Veckan har varit minst sagt intensiv, jag hade planerat att gå hem tidigt idag men slapp dessutom sista passet så kl 13:00 gick jag till bilen, tack och lov för bästa kollegan, vi peppade varandra att gå hem trots att vi egentligen hade mängder av idéer att diskutera. Men dundrande huvudvärk hjälpte till i beslutet. Hem, åt lite lunch och sen slocknade jag på soffan, jag har sovit till och från i nästan 3 timmar och är egentligen fortfarande trött men tänker att jag inte ska vända på dygnet som jag har lätt att göra. Så nu står lite matlagning på schemat och ta det lite lugnt innan det blir en tidig kväll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 585
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 180
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 684
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 876
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp