Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej det är ”bara” typ 100 gram ;)
Den dagliga dosen för att hålla beroendet i schack så att säga ;)
Drar mig nu till minnes att jag kanske rentav... vad fan säger man avlägsnat rom från fiskar??? när jag var liten pga. en kompis pappa fiskade och sålde. Nu känner jag mig lite återtraumatiserad, haha.
 
Drar mig nu till minnes att jag kanske rentav... vad fan säger man avlägsnat rom från fiskar??? när jag var liten pga. en kompis pappa fiskade och sålde. Nu känner jag mig lite återtraumatiserad, haha.

Ah du har ”klämt löja”.
Eller ”tagit fiskarnas ofödda barn” som min kompis dramatiskt brukar säga för att få mig att sluta upp med mitt beroende.
 
NÅGON MÅSTE GÖRA DET
Lite som jag och buljonglatte (vilket förvisso kan te sig något mindre luxuöst. Eventuellt). Jag tar en (sju, tjugo) för laget.

Drar mig nu till minnes att jag kanske rentav... vad fan säger man avlägsnat rom från fiskar??? när jag var liten pga. en kompis pappa fiskade och sålde. Nu känner jag mig lite återtraumatiserad, haha.
Herregud, barnarov!
 
Ah du har ”klämt löja”.
Eller ”tagit fiskarnas ofödda barn” som min kompis dramatiskt brukar säga för att få mig att sluta upp med mitt beroende.
Det här var vid Vänern, är det mindre fancy än annan löjrom? OBS uppenbarligen helt okunnig, och aldrig tyckt att det var speciellt gott. Men jag uppskattar när någon går all in som du gör, oavsett :D
 
Det här var vid Vänern, är det mindre fancy än annan löjrom? OBS uppenbarligen helt okunnig, och aldrig tyckt att det var speciellt gott. Men jag uppskattar när någon går all in som du gör, oavsett :D

Du kanske ska ta upp kampen?

Skärmavbild 2024-01-03 kl. 22.40.04.png
 
Hahaha tossiga kissan hade tagit sig upp på vår klädförvaring och lagt sig i en av väskorna 😂. För kallt i kattbädden på golvet tro (sovrummet är kallt från både kattvinden och golven är iskalla- är de aldrig annars här uppe) eller kanske mest för att "slippa" ungkatten kanske 😅 eller bara för att krypa in och mysa (hon gillar deras kattigloo), söt är hon i alla fall när hon stack upp huvudet ur väskan 😂🥰.
 
Ca 1000 fordon i kö ute på E22 :cry:
Tragiskt och gissningsvis en smått traumatisk upplevelse för många, framförallt för barnen och förhoppningsvis går det bra för alla i slutänden.

Samtidigt kan jag faktiskt inte låta bli att undra varför folk öht gett sig ut på vägarna (många helt utan varma kläder, filtar, vatten, nån typ av mat/frukt etc) när det varnats för vädret som var på ingång, folk uppmanades att inte ge sig ut efter vägarna pga det skulle bli svårt med framkomlighet och i nån av kvällstidningarnas chatt sitter folk och är förbannade för att de sitter fast i bilköerna..

Är ju inte plättlätt för plogbilar att hinna hålla nån väg öppen i fullt snödrev under "bästa förhållanden", dvs så gott som trafiktom väg och i princip ogörbart när det står evighetslånga köer med bilister efter vägarna 🤷‍♀️
 
Tragiskt och gissningsvis en smått traumatisk upplevelse för många, framförallt för barnen och förhoppningsvis går det bra för alla i slutänden.

Samtidigt kan jag faktiskt inte låta bli att undra varför folk öht gett sig ut på vägarna (många helt utan varma kläder, filtar, vatten, nån typ av mat/frukt etc) när det varnats för vädret som var på ingång, folk uppmanades att inte ge sig ut efter vägarna pga det skulle bli svårt med framkomlighet och i nån av kvällstidningarnas chatt sitter folk och är förbannade för att de sitter fast i bilköerna..

Är ju inte plättlätt för plogbilar att hinna hålla nån väg öppen i fullt snödrev under "bästa förhållanden", dvs så gott som trafiktom väg och i princip ogörbart när det står evighetslånga köer med bilister efter vägarna 🤷‍♀️

Med tanke på vissa kommentarer kring det så har folk exakt noll förståelse för något öht :banghead:
 
Läste ikapp om E22:an, jösses 😅 Körde till stallet i eftermiddags mellan nattjobben pga det blåste rakt ostligt och var inga olyckor på min bit av e22an, dvs parallellt med sista biten grusväg som brukar vara största problemet. Det gick fint. Nu rast och ja, ojdå 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
31 928
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 909
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 187
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp