Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min lilla vall idag, nu 2.5 m hög på sina ställen och typ 20 meter lång... :crazy: Och det är självklart inte den enda vallen här.
20240104_075847.jpg

Tyskarna som ställt in herrarnas skidskytte idag pga regn är välkomna att hämta valfri snömängd här!
 
Usch, så vidrigt. Kan inte ens föreställa mig hur kallt jag hade haft det inomhus med den utomhustemperaturen... :nailbiting:

Kanske korkad fråga då från en som aldrig bott i villa utan bara i lägenheter där hyresvärd/brf bestämmer över värmen: Bor du i ett gammalt hus med dålig isolering eller blir det så kallt inomhus "bara" av att du inte värmer upp mer? Gissar att det kostar en hel del att värma upp hus...
Nja, värmesystemet verkar inte riktigt klara av temperaturer på -30 och kallare så många dagar i rad. 😊 så elementen är på max. Även kommunens fjärrvärme läste jag var anpassad för temperaturer ner till -28. Då ska jag tillägga att vi har ett hus med tjocka timmerväggar och bra isolering. Dock tvåglasfönster som släpper igenom en hel del kyla.

Det är väldigt ovanligt med såhär kallt såhär länge så det är helt klart nytt för mig. Huset är ju ändå "varmt" men inte riktigt så varmt som jag vill. Tillfälliga dippar ner till -25 påverkar inte inomhusvärmen alls.

Även det välisolerade hönshuset har svårt att hålla värmen. Det är helt enkelt tufft klimat just nu! Men det ska bli varmare på söndag, så det är bara att bita ihop. 😊

Jag har beställt en kamin i våras. Den levereras i februari 😅
 
Har ätit frukost. Hundarna sover. Jag funderar på hur jag ska lägga upp allt idag. Sov uselt inatt och känner mig opepp på det mesta, sedan har ett sånt där fantastiskt pass på jobbet, kl 16-19:15 :cautious: Så, jag har en tid att passa och måste se till att ta mig hemifrån oavsett hur vädret bestämmer sig för att vara, men det är ju många timmar kvar dit.

För att ta mig till jobbet kan jag antingen ta långpromenad med hundarna i snöovädret, eller vänta tills det avtar och gå med dem till jobbet. Men, då behöver jag antingen gå hem med dem också eller så får sambon åka med bilen och hämta mig. Det sistnämnda vore skönt, men känns lite onödigt. Å andra sidan är det nog inte riktigt läge att cykla, bussarna har blivit svindyra då biljettpriset höjdes häromdagen och jag vill gärna vara hemma för att äta middag innan det är dags att lägga sig för att sova...
 
Vad tråkigt det blev skrotade planer på denna dagen. Jag hade sett fram emot jobba lite mer igen. Men jag får pyssla hemma istället finns alltid något att göra här :p
 
Nu gör jag det igen. Läser tråden baklänges istället för från rätt håll. Allt blir ganska osammanhängande :laugh:
Men sammanfattningsvis handlar det om snö, kyla, löjrom och fittor
 
Usch, så vidrigt. Kan inte ens föreställa mig hur kallt jag hade haft det inomhus med den utomhustemperaturen... :nailbiting:
Jag hade fått lämna mitt hyreshus. Det klarar inte ens -10. Läcker som ett såll. Ska bli kul i helgen i -20… men har köpt extra-element nu.
Under 15 grader bör inte hus ha sa Anticimex, för då börjar huset må dåligt och snabbt kommer det tillväxter o annat skit. O enligt de går det snabbt, handlar om dagar.
 
Jag längtar efter regn och plusgrader. Just nu är det överlev dag för dag. Glad att jag är ledig iaf. Blir helt nere av detta.
Snart skidor och i efm hockey. Hoppas att killarna har steppat upp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 135
· Visningar
31 787
Senast: Liten
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 906
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 182
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Husköpstråden del 3
  • Parfym

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp