R
Raderad medlem 68338
Jag borde ha högre lön
Bra ob idag iofs om du jobbar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag borde ha högre lön
Nä. Fanns inte 1977Har inte alla kört på halkbana under sin förarutbildning?
Fast uppenbarligen så fungerar det inte så pass bra. Det finns videor från i år, i Sverige, där bil efter bil bara glider iväg med låsta hjul. Samtliga ser ut att vara nyare än 2004.Har man inte låsningsfria bromsar stämmer det att hjulen låser sig och då betyder broms = ingen styrning. Men såna bilar finns knappt längre.
Sedan 2004 säljs inga personbilar utan ABS inom EU. Det finns undantag för specialfordon.
Ser fantastiskt gott ut!Det blev frallor! Mitt bästa beslut hittills i år! Visa bifogad fil 135883
Provade dylikt. ICA ToR. Ingen hit. Blött. Kallt. Blåsigt. Långsamt pga smärta.Funderar ändå på att promenera och handla lite. Men är 50/50 att jag pallar det
Provade dylikt. ICA ToR. Ingen hit. Blött. Kallt. Blåsigt. Långsamt pga smärta.
Stanna hemma.
Jag äter rester enbart för att inte behöva bege mig ut! Denna upplevelse bekräftar mina tankar om att det ej är värt att halka iväg ut.Provade dylikt. ICA ToR. Ingen hit. Blött. Kallt. Blåsigt. Långsamt pga smärta.
Stanna hemma.
Det blev frallor! Mitt bästa beslut hittills i år! Visa bifogad fil 135883
Norrut gissar jag?Jag måste tyvärr ut... mitt vedskjul rasade inatt Det var i kasst skick och lutade som f-n men jag hade hoppats på att det skulle hålla sig upp ett tag till. Min torraste ved ligger under eländet... så jag måste försöka få bort några plåtar utan att ha ihjäl mig själv för att komma åt veden.
Men jag ger mig f-n på att det är för tungt för mig, dvs var har en en stark man när en behöver en?!
Finns det vätskekontroller längs vägen? Lite styrkande blåbärssoppa !Iklädd tonade glasögon ska jag nu lämna hemmet Pray for me
Det fanns 78Nä. Fanns inte 1977
Däremot har jag sladdat runt på öde parkeringar och lärt mig ta kuvor med sladd på bakvagnen och sen köra rakt framåt.
Bra att sladdträna lite innan det blir halt på allvar. Vill att vinterns första sladd ska vara provocerad.
Enligt en snabb googling införde man obligatoriskt halkmoment 1975 i Sverige. Gillingebanan exempelvis öppnade samma år.Nä. Fanns inte 1977
Samma säger jag om mig. Har jobbat idag...Jag borde ha högre lön
Ja det blev lag på det -75. Men fram till -80-talet fanns bara den banan, sen kom det fler och fler, men när jag tog kort i mitten på -80-talet så fanns inga separata halkbanor i Gävleborg fortfarande (iofs så var hela Gävleborg en enda stor halkbana vintertid på den tiden... ).Enligt en snabb googling införde man obligatoriskt halkmoment 1975 i Sverige. Gillingebanan exempelvis öppnade samma år.