Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tagit lite ”gulliga” porträtt. Oklar stämning råder 😅

IMG_6654.jpeg
 
Blää vaknade av hosta imorse - reflux antagligen för all mat och dryck igår 🫣 och dryck ja...Seeeeeg av vinet haha 😅. Men fick börja dagen med att dammsuga blomjord pga ungkatten..Jag: "meeen "katten" vad har du gjort?!?" katt sprang upp halvvägs i trappen och mjaaaaauuu" haha. Går inte vara irriterad på den älskade kissen särskilt länge och tacksamt inte hela krukan åkte i backen denna gång😊.

Årets första dag blåser faen runt husknutarna så snart behöver vi elda igen men först upp till stallet och så på hemvägen ta med middag i sällskap med älsklingen igen så fort han kommer hem; får bli slappisdag för både mej och pållan idag 🥰.
 
Tröööööött. :sleep: Somnade före midnatt igår, vaknade till av smällande, somnade, vaknade 00:30, somnade igen.
Verkar som om grannarna i huset är antingen bortresta eller trötta för det har varit rätt tyst hela dan. Skönt.
Ser tv.
 
Laddar för att gå ner till pizzerian för årets firande av kebabpizzans dag. :D
Lycka till. I särskilt östergötland funkar deras telefoner dåligt. Ett medelande säger att de har stängt. Nån brukar göra 300 st idag. De hade haft 4 kunder som kommit dit... själv gjorde jag hemmagjord.
 
Mitt liv nu är så lagom intressant. Sover och hostar typ. Såååå tråkigt!
Min hund vägrar vara med husse och sin syrra. Hon ska ligga på mig som sover i sovrummet. ❤️
Har varit ok nog att ta in hästen själv några dagar, med ponnyn på släp också. Trots att jag inte bett om det har någon i stallet mockat och fixat hästens mat varje dag. Bästa! 😍
 
Har hade vi det ratt sa lungt i gar kvall, forst sa var det en period vid 9-10 tiden nar det smallde som skjutton. Tate (som ar 100% skottfast i normala fall) blev lite berord, sa jag tog fram ben till hundarna och han valde att gnaga pa sitt ben mellan mig och altandorren som skakade av de varsta smallarna och var helt lugn sa lange han kunde vara mellan mig och det som smallde.

vid midnatt var det ett stort fyrverkeri pa gang, det ar alltsa forbjudet att skjuta upp raketer har i Oregon (pa grund av brandrisken pa sommaren da det ar vanligare vid "Fourth of July" firande an vid nyar) sa vi hoppas att polisen hann dit och botfalla medan de holl pa :devil:. Da var Tate tillrackligt trott for att lungt ga i sang eftersom jag ocksa gick isang och det var inte sarskilt lange, sa tanken att polisen stoppade det ar inte helt otrolig.

I dag ar en lugn dag och vi tanker nog aka upp och traffa bada familjerna som bor en halvtimma - 45 minuter harifran. I morgon borjar jobbet igen sa dar ar jag lite mer tids begransad och da ska julen plocksas undan och livet aterga till det normala.
 
Lycka till. I särskilt östergötland funkar deras telefoner dåligt. Ett medelande säger att de har stängt. Nån brukar göra 300 st idag. De hade haft 4 kunder som kommit dit... själv gjorde jag hemmagjord.

Här var det lite svårt att komma fram, och 50 min väntetid. :eek: (Det hade funkat utmärkt att beställa på nätet om det inte vore för att jag vill ha en modifikation som de inte har med i webbformuläret.)

Jag brukar nog vara lite tidigare ute i vanliga fall. Men det skulle iofs ta över en timme för mig att göra egen också, och den här kebabpizzan har varit vida känd i över 20 år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
57 58 59
Svar
1 167
· Visningar
32 557
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 933
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 195
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp