Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi såg en bil köra/glida i ett litet vägdike när vi promenerade med hästen och hunden. (Inget dramatiskt med skadade eller så) När vi är påväg och korsa länsvägen kommer ett barn springande från bilen och skriker att vi måste hjälpa till. Kände dock att vi inte hade bidragit med speciellt mycket hjälp gåendes med en häst (som var lite stissig) eller hund. Vi hade ju inte riktigt kunnat handknuffa upp bilen:confused:Vi skickade barnet ner till en boende som vi vet har traktor, så de drog upp bilen iaf :up:
 
Varit på bio efter jobbet. Var typ bara jag och kidsen...
Mötte upp en dam efteråt, så jag fick lite Fish rescue firrar - 2 Sajica
Sedan handla lite på Hemköp innan bussen hem
Släppte ut firrarna och dricker nu lite kaffe innan jag ska plocka upp det jag handlade och börja städa hos djuren
 
Efter frukost tog jag tag i mitt liv och satte mig på motionscykeln. Men sen hamnade jag i fåtöljen.
Ute virvlar snön och jag tänker inte gå ut.
Inte roligt nu.
Tittar på trav och sen blir det Sanningen.
 
Varför tittar du på skiten när du inte vill att han skjuter dem? Om du vägrar gå ut och titta så blir det inte lika roligt och förhoppningsvis köper han färre nästa år.
Ja jag funderade på det men kände att jag orkade inte vara på tvären och jobbig. Ibland är det som att vissa grejer blir så uppförstorade och han tycker jag sprutar eld 🙈
Däremot en annan störning är att han lämnade kvar dem där. Helt ok för de skulle han hämta upp idag men det har han inte gjort och nu har han åkt hem till sig.
 
Jag måste tyvärr ut... mitt vedskjul rasade inatt :meh: Det var i kasst skick och lutade som f-n men jag hade hoppats på att det skulle hålla sig upp ett tag till. Min torraste ved ligger under eländet... så jag måste försöka få bort några plåtar utan att ha ihjäl mig själv för att komma åt veden.

Men jag ger mig f-n på att det är för tungt för mig, dvs var har en en stark man när en behöver en?! :cautious:
Han är väl norröver :)
 
Ja det blev lag på det -75. Men fram till -80-talet fanns bara den banan, sen kom det fler och fler, men när jag tog kort i mitten på -80-talet så fanns inga separata halkbanor i Gävleborg fortfarande (iofs så var hela Gävleborg en enda stor halkbana vintertid på den tiden... :angel: ).
Tack för förklaring!!
 
Jag har givit mig själv en underbar kickstart på året… genom att rensa ett kloggat avlopp 🤪 Usch och blä vad äckligt det var! Luktade illa och var allmänt söligt. Drog mig dock till minnes en lördagsnatt för en halv livstid sedan då jag drog det kortaste sugröret (hehe) och var den i personalen som blev tvungen att gå in på herrarnas och ta hand om stoppet i pissoaren, som var orsakat av att någon spytt i den. Massor. Jättejättemycket spya, överallt, blandat med herrpiss. Glammigt att jobba på nattklubb!

Plötsligt kändes det helt okej att rensa avloppet 🤪
 
Jag har givit mig själv en underbar kickstart på året… genom att rensa ett kloggat avlopp 🤪 Usch och blä vad äckligt det var! Luktade illa och var allmänt söligt. Drog mig dock till minnes en lördagsnatt för en halv livstid sedan då jag drog det kortaste sugröret (hehe) och var den i personalen som blev tvungen att gå in på herrarnas och ta hand om stoppet i pissoaren, som var orsakat av att någon spytt i den. Massor. Jättejättemycket spya, överallt, blandat med herrpiss. Glammigt att jobba på nattklubb!

Plötsligt kändes det helt okej att rensa avloppet 🤪
:yuck: :yuck: och dubbel:yuck:
 
Ja jag funderade på det men kände att jag orkade inte vara på tvären och jobbig. Ibland är det som att vissa grejer blir så uppförstorade och han tycker jag sprutar eld 🙈
Däremot en annan störning är att han lämnade kvar dem där. Helt ok för de skulle han hämta upp idag men det har han inte gjort och nu har han åkt hem till sig.
Spruta eld behöver du väl inte göra? Men det är väl helt rimligt att lugnt förklara att du hellre stannar inne istället för att vara med och skjuta raketer? Han vet väl redan att du inte är förtjust i dem?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
56 57 58
Svar
1 150
· Visningar
32 299
Senast: Liten
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 931
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 193
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp