Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Syster kom förbi för att prata en stund. Katten började bita mig i fötterna. Iaf fick hon förklaringen till att jag ibland skriker i hennes öra när vi pratar i telefon.

Hmm, jag ser ett mönster här när jag skriver om katten. jag ger kanske fel intryck. Megara är verkligen världens mysigaste och gosigaste och underbar. Hon bits inte bara. Eller klöser och äter på möbler och sladdar. Det gör hon bara ibland.
 

Jag hade ingen möjlighet att ta mig till sjukhuset i veckan på grund av att jag är för smärtpåverkad av mitt roterade bäcken. Ibland så gör min mottagning då undantag och kommer ut på hembesök till de som har medicindelning via dem.

Jag får inte ha så mycket mediciner hemma på grund av suicidrisk, så när jag frågade om jag kunde få för två veckor sade sjuksköterskan att hon kommer förbi med dem och följer upp måendet ihop med kuratorn från mottagningen och en student, som jag fick godkänna. :D
 
Syster kom förbi för att prata en stund. Katten började bita mig i fötterna. Iaf fick hon förklaringen till att jag ibland skriker i hennes öra när vi pratar i telefon.

Hmm, jag ser ett mönster här när jag skriver om katten. jag ger kanske fel intryck. Megara är verkligen världens mysigaste och gosigaste och underbar. Hon bits inte bara. Eller klöser och äter på möbler och sladdar. Det gör hon bara ibland.
Megara brukar låta som en cool katt, lite kärleksbett är helt normalt även om hon kanske låter lite extrem :D Min biter bara hårt om frukosten dröjt eller när den verkar tro att fingret är en tandborsteO_o
 
Jag hade ingen möjlighet att ta mig till sjukhuset i veckan på grund av att jag är för smärtpåverkad av mitt roterade bäcken. Ibland så gör min mottagning då undantag och kommer ut på hembesök till de som har medicindelning via dem.

Jag får inte ha så mycket mediciner hemma på grund av suicidrisk, så när jag frågade om jag kunde få för två veckor sade sjuksköterskan att hon kommer förbi med dem och följer upp måendet ihop med kuratorn från mottagningen och en student, som jag fick godkänna. :D
Aha! Så bra!
 
En cider innan det börjar
 

Bifogade filer

  • received_175143498900598.jpeg
    received_175143498900598.jpeg
    115,7 KB · Visningar: 15
Har haft en ok dag hemma, men har varit tvungen att öppna teams för att be kollegor lösa lite grejer i mitt schema, samt sjukanmäla mig även för imorgon. Bara det att jag väl i teams öppnade ett meddelande som gjorde mig lite orolig, och mer stressad över att börja jobba igen... Vet ju att det alltid blir så, att jag blir stressad att gå tillbaka efter några dagar sjuk, men att jag alltid kommer ikapp skapligt ändå, men ändå ska det skapa oro - segt! :(
 
Har haft en ok dag hemma, men har varit tvungen att öppna teams för att be kollegor lösa lite grejer i mitt schema, samt sjukanmäla mig även för imorgon. Bara det att jag väl i teams öppnade ett meddelande som gjorde mig lite orolig, och mer stressad över att börja jobba igen... Vet ju att det alltid blir så, att jag blir stressad att gå tillbaka efter några dagar sjuk, men att jag alltid kommer ikapp skapligt ändå, men ändå ska det skapa oro - segt! :(
Känner igen mig i det helt tyvärr, är jobbigt att börja jobba igen när man varit hemma. Alltid en massa att ta ikapp. 😓
 
Har sovit en stund i eftermiddag efter jobbet, men är fortfarande helt slut, huvudet vill inte ge sig, trots mat, dryck, vila och värktabletter. Vill hugga av det och gräva ner det till andra sidan jorden så jag får lugn och ro utan värk.

Hunden är utslagen, åkt buss både i går och i dag, alla på bussen hörde honom, blev bättre på sista bussen på väg hem dock, men jobbigt att åka buss ju ;) Helt nytt för honom! Jag skrattade högt åt honom när vi kom ut ur bussen "hemma" och han såg sig förvånat omkring som om "Men vi är ju hemma, HUR gick det till????".

Orkade inte göra så vettig mat, men råkade göra både mathavre och pommes till min quornfilé eftersom jag glömde att jag stoppat in pommes i ugnen och satte igång mathavre. Jag är verkligen inte på tip top hjärnmässigt just nu! Orkade inte ens äta speciellt mycket, så känner något hungrigt i magen nu. Så onödigt.

Ska äta yoghurt om en stund eller så i alla fall och duscha och sedan äntligen SOVA!
 
Nu mår jag smått blä av att jag inte ätit på många timmar igen (härliga timmar I stallet 😍) orkar inte laga mat så sambon fick laga sin egen (fanns bara 2 snitzlar) och ja tar frukost 😄. Kände mig inte sugen på sylt på gröten men lite fruktbowl funkar fint 😁
 
Ger mig själv en klapp på axeln.
Idag har jag orkar äta ordentligt. Frukost -lunch och gjorde en rejäl proteinrik middag.
2 rejäla promenader (dock långsamma) med hundarna. Klippt gräset. (Fick hjälp så.jag behövde bara klippa en del)
Handlat, varit på apoteket, klippt klorna på hundarna jobbat 1h samt gjort stallet och pussat lite på hästarna.
Lite hopp om livet.
Nu ska jag förbereda morgondagen för imorgon får jag duscha innan dialys. Sen blir det tidigt i säng och se lite på Netflix.
 
Ger mig själv en klapp på axeln.
Idag har jag orkar äta ordentligt. Frukost -lunch och gjorde en rejäl proteinrik middag.
2 rejäla promenader (dock långsamma) med hundarna. Klippt gräset. (Fick hjälp så.jag behövde bara klippa en del)
Handlat, varit på apoteket, klippt klorna på hundarna jobbat 1h samt gjort stallet och pussat lite på hästarna.
Lite hopp om livet.
Nu ska jag förbereda morgondagen för imorgon får jag duscha innan dialys. Sen blir det tidigt i säng och se lite på Netflix.
Bra gjort!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 695
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
561
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 882
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 418
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp