Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sonen hängig så det blir någon slags vob idag. Har bara planeringstid så den kan jag göra hemifrån likväl som på jobbet. Om de köper det, annars får jag ta en vab-dag..
Hans skola har planeringsdag imorgon så till dess är det löst med barnvakt sedan innan, så jag kan ha mina lektioner. 🙂
 
Barnet väckte mig vid 7. Hon skulle ut på morgonpromenad på mossen. Jag och katten låg kvar i sängen :love:
Nu är barnet i skolan och jag ska promenera till gymmet. När jag är klar där ska jag köra till Netonnet och därefter till Willys.
Sen blir det lugnt en stund tills barnet kommer hem från skolan och vi ska till stallet. Ikväll har hon crossfit och under tiden ska jag nog laga mat :)
 
Jag hojtar på henne? Vilket hon inte bryr sig om alls. En gång skrek jag så högt att kompisens (som jag pratade med i telefon) katt gömde sig under soffan. Megara sket fullständigt i mig 😼
Att hojta verkar ju inte räcka. Varför inte schasa bort henne eller spraya henne med vattenspruta när hon attackerar? Känns inte trevligt att skrika folk i öronen för att katten bits. Kanske är hon understimulerad och därför håller på?
 
Senast ändrad:
Jobbigt att inse hur mycket man har att jobba på med sig själv 🙈
Vill inte fortsätta vara den här lite osköna och tydligen väldigt osäkra personen.
Vill vara glad golden retriever med självförtroende (det är målet :p ).

Men psykologen imorgon, det blir bra även om jag just nu är så nervös att jag inte vet vad. Hur börjar man??

Nåja. Innan dess, lägenhetsvisning! Kan knappt tro det!
 
Jobbigt att inse hur mycket man har att jobba på med sig själv 🙈
Vill inte fortsätta vara den här lite osköna och tydligen väldigt osäkra personen.
Vill vara glad golden retriever med självförtroende (det är målet :p ).

Men psykologen imorgon, det blir bra även om jag just nu är så nervös att jag inte vet vad. Hur börjar man??

Nåja. Innan dess, lägenhetsvisning! Kan knappt tro det!
Kanske också jobba på att hitta sällskap som du kan slappna av i? Jag kan vara hemsk(!) i fel sällskap, och även om jag aldrig är glad golden retriever så kan jag åtminstone vara enkel och trevlig att umgås med, i rätt sällskap :p

När du kommer till psykologen så kan du helt enkelt börja med att säga att du är nervös och att du vill jobba med dig själv, och att du är nervös och att du inte vet vad du ska säga. Är det en bra psykolog så har hen inga problem att guida dig vidare därifrån.

Och så kul med lägenhetsvisning! Hoppas att det går jättebra med det också :D
 
Jag sitter i soffan, har en kopp te redo och känner hur jag idag inte vill se en enda människa eller prata med någon alls förutom partnern. Skriva går bra, men ljud (som tex prat)... Jag orkar inte med ett enda ljud utöver de som kommer ifrån att jag själv gör något. Och klockan är redan 11 och jag har inte gjort något vettigt alls förutom att äta frukost.

Ska försöka ta mig ut på promenad med hundarna och så har jag tvättstuga bokad till i eftermiddag (just för att tvinga mig att vara hemma och vila lite under tiden tvättmaskinerna jobbar på)...
 
Kanske också jobba på att hitta sällskap som du kan slappna av i? Jag kan vara hemsk(!) i fel sällskap, och även om jag aldrig är glad golden retriever så kan jag åtminstone vara enkel och trevlig att umgås med, i rätt sällskap :p

När du kommer till psykologen så kan du helt enkelt börja med att säga att du är nervös och att du vill jobba med dig själv, och att du är nervös och att du inte vet vad du ska säga. Är det en bra psykolog så har hen inga problem att guida dig vidare därifrån.

Och så kul med lägenhetsvisning! Hoppas att det går jättebra med det också :D

Tack!
Jag har hamnat i något slags jämförelseläge med "alla andra" som är så himla bra på det sociala, och så slutar det med att jag klankar ner på mig själv istället. För det gör ju saken bättre :cautious:

Jaa man kan ju faktiskt göra det lite lätt för sig :D Och me being me har jag redan börjat ordbajsa i ett dokument om allt jag vill prata om haha. Men ska nog, första gången, bara gå dit utan så mycket agenda.
Läskigt, men fint!

Tusen tack! Är så pirrigt 🤩
 
Väntar på att facket ska återkoppla, de hade som mål att återkoppla inom två arbetsdagar och nu har det gått det. Men har inte mycket hopp på deras svar
 
Tack!
Jag har hamnat i något slags jämförelseläge med "alla andra" som är så himla bra på det sociala, och så slutar det med att jag klankar ner på mig själv istället. För det gör ju saken bättre :cautious:

Jaa man kan ju faktiskt göra det lite lätt för sig :D Och me being me har jag redan börjat ordbajsa i ett dokument om allt jag vill prata om haha. Men ska nog, första gången, bara gå dit utan så mycket agenda.
Läskigt, men fint!

Tusen tack! Är så pirrigt 🤩
Skaffa dig ett gäng vänner med autism eller annan NPF-diagnos så blir det lättare ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 422
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp