Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Irriterad. Någon har tagit min plats. Naturligtvis är det inte min plats men jag sitter alltid där. Nej, jag är inte 11 år gammal och satte mig snällt på en annan plats där jag inte alls känner mig lika bekväm. Fast vad jag egentligen ville är att jaga bort hen.
 
Måste tvinga mig att duscha. Allt är grått och trist ute. Min dricka råkade svämma över i frysen och precis under hade jag hallon som ska användas till att göra "glass" (vaniljvisp, hallon, maräng) idag. Vars förpackning inte var speciellt stängd då den skulle användas snart så fick slänga hälften av som var i... Hoppas det räcker!


Jag är iaf inte på Fazers hemsida:angel: Kaaaan vara för att jag var där för någon dag sedan meeen :rofl:
 
En sväng ner till sörping på förmiddagen och ombesiktade den gamla pärlan som nu är godkänd 👌. Passade på att handla på ICA med där jag nästan höll på att bli tokig på trängseln (avskyr att känna mig i vägen och trängas, särskilt efter covidskiten)- hamnade mitt i pensionärsonsdag 😆😅.
 
Äter sen lunch.
Har jättesvårt att få i mig protein. Skulle ju dra ned på det innan njursvikten och det var jag grymt duktig på. Nu är jag dålig på att införa det igen :(

Gjort grönsakssoppa. Sist la jag till ett ägg. Nu blev det ett knäckebröd med extra kyckling på.

Igår gjorde jag kantarellpasta.

Tagit fram kyckling som jag ska försöka komma på något att ha till middag.

Är fortfarande redigt trött efter mancolden men det börjar bli bättre.
 
suttit och tittat på skärmdelning hela arbetsdagen. Trött i huvudet, men något sjunker nog in!

Cykelpaus på lunchen för att hälsa på medryttarhästen, som släpptes ihop med nytt hagsällskap idag. Dålig tajming för mig med hennes flytt, jag är där fre-lörd-sön den här veckan, men sedan borta i 16dagar, precis när hon ska börja gå med på lektioner osv. Vill ju vara med och se hur det går!
Men från mitten på oktober ser jag fram emot att vara tillbaka ordentligt igen 🤩
Hoppas på mycket uppdateringar.

Ska inte klaga dock, lite solsemester är efterlängtat. :heart
 
Bytte hage åt hästarna i morse innan jag åkte till jobbet. Slängde ut en halv hink med äpplen åt dem som de fick går runt och leta efter och vad de älskar det! 🥰

Tre rejs med schettisen, först sprang hon backen mot stallet, vände och sprang hon förbi oss alla på den andra vägen till hagen och ställde sig vid min bil och mumsade gott gräs, sen rusning till hagen när hon insåg att de andra hittade äpplen. Full fart in och efter jag visade henne åt vilket håll första äpplet var så behövde hon inga fler instruktioner. :d

Fackligt möte, kall lunch för jag var för lat för att värma den och det går att äta kalla biffar med en massa sallad, nu några timmar jobb och sedan åka hem. 🥵
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 690
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
561
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 879
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 418
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp