Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter en lyxig lunch bestående av smoothie, som är min standardlunch men som idag kompletteras med kex med brie och fikonmarmelad, stavar av manchego som doppas honung och slutligen kex med Roule :d Märks det att vi åt ostbricka i helgen eller? :D Ska snart halta bort till apoteket för att se om jag kan få tag på lite sårtejp samt nya plåster, min stackars cèilidh-tå har börjat göra ont på riktigt och behöver lite extra inpackning för att jag ska kunna ha skor på mig utan att lida.
Mmm ost!
 
Nu var jag fräck 😆. Men jag tutar till ordentligt på folk som gör puckade saker i trafiken. Ska man gena över två heldagar linjer för att slippa åka runt så är man smart och gör det när ingen är framför eller bakom så man inte måste blinka, idiot
 
Ska ta paus i pluggandet och gå till gymmet. Kommer knappt någonvart med läsningen, men tänker att jag åtminstone kommit en bra bit på vägen inför omtenta ;) :D Bara memoreringsbiten kvar tills nästa gång :rofl:
 
Sambon ska köra ut mig till stallet och sen kör han vidare för att plocka svart trumpetsvamp.

Hittills har han hittat blodriskor, gula kantareller, rödorange trumpetsvamp, karl johan och trattisar samt svart trumpetsvamp. Behöver jag ens skriva att hela frysen är full 😭🍄
 
Jag har tagit på mig att göra en ny nosrem till en remontnosgrimma (som både gått sönder och inte passar helt optimalt på hästen), så jag gör mallar. Bortsett från att jag hoppat in och hjälpt till vid ett par tillfällen på jobbet, så är det här det första hästrelaterade som jag gör i läder sen 2019, tror jag..!
 
Nu var jag fräck 😆. Men jag tutar till ordentligt på folk som gör puckade saker i trafiken. Ska man gena över två heldagar linjer för att slippa åka runt så är man smart och gör det när ingen är framför eller bakom så man inte måste blinka, idiot
Jag har börjat tuta på folk som ställer sig o väntar på en p-ruta nära entrén. Så står de där och blockerar hela infarten till alla p-platser…
 
Hemma pa lunch. Det regnar fortfarande. ☔ Tater Tot har inget emot regnet, men Diva vill inte ga ut. Hon som simmar runt, runt, bara for att hon inte vill ga upp ur vattnet nar hon far simma. Vatten ar underbart ... bara det inte kommer uppifran.🙄

Det ska regna i morgon och Onsdag ocksa ... I ar far vi en chock invanjning till regn perioden. :cautious: Visst ar det bra att det regnar, vi behover det efter en torka och inget regn alls pa 4 manader, men det kan val anda ta i mattligt nar det borjar. :meh: :arghh:
 
Jag blir galen! Har lyckats packa ner eller kasta en sömnmedicin. Grattis! 👍
Som tur var en som går att ta ut utanför intervallerna om man betalar. Men blir utan två nätter. Hinner inte åka och hämta utan måste beställa hem.
Jaja, snart kommer iaf mat levererat och stallägaren har sett till att hästens prylar är framplockade inför flytten. 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 052
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 750
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp