Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
P_20230924_062052.jpg

Gick ut för att möta solen
 
Jag vaknade av att det liksom luktade fel. Som om en enorm insekt dött i den elektriska flugfällan. Men det var bastun som så att säga brann med gnistregn över husets tak. Det tog typ drygt 5 minuter för det lokala räddningsvärnet att komma, det var imponerande ändå. Sen har det varit typ 6 bilar totalt här. Men huset har inte en skråma. Bastun är stendöd.

Visa bifogad fil 128622
Hu vad otäckt, tur att huset är oskadat
 
Fyra grader när jag knöt på mig skorna….
Men solen sken och luften var klar.
Tog en liten ny runda med lite fartintervaller på slutet.
Nu dricker jag kaffe och laddar för det oundvikliga, en shoppingrunda. När man ogillar att handla så blir det till slut ett måste. Wish me luck.
IMG_4279.jpeg
 
Jahapp, ska byta bostadsort 1/1. Har länge velat ha en marklägenhet i byn jag bor i nu, snorbilliga med trädgård i lagom storlek. Givetvis har det kommit ut en ledig marklägenhet nu, vilket händer med cirka 2-3 års mellanrum. La in en intresseanmälan och ligger cirka 250 dagar under den som har högst köpoäng, så antar att jag är nummer två eller så på den. Vet inte om jag vågar hoppas på den eller om jag ska fortsätta ha siktet inställt på att flytta till min arbetsort.
 
Jag vaknade av att det liksom luktade fel. Som om en enorm insekt dött i den elektriska flugfällan. Men det var bastun som så att säga brann med gnistregn över husets tak. Det tog typ drygt 5 minuter för det lokala räddningsvärnet att komma, det var imponerande ändå. Sen har det varit typ 6 bilar totalt här. Men huset har inte en skråma. Bastun är stendöd.

Visa bifogad fil 128622
Men oj hur kunde bastun börja brinna så :nailbiting: ?
Var det något med elen om det är ett elaggregat?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp