Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen måndag! Och jag sitter vid jobbdatorn och försöker komma på bra saker att göra idag. Senare i veckan bär det av mot huvudstaden men idag är jag på hemmakontoret. Jag har just avslutat ett par större projekt och har mest småsaker att pilla med. Så kanske finns det lite läsning att göra? Eller jo, det är klart att det gör. Det finns alltid någon rapport, utredning eller artikel att läsa som är till nytta. Och om inte annat så finns det säkert någon kort webbkurs jag inte gått än. Så det blir kanske lite kompetensutveckling idag? Om nu inte chefen hör av sig med något som måste göras akut.
 
Another day, another dollar. Det var nog för tidigt att byta till vinterduntäcke. Vaknade imorse av att jag svettades :down: men katten var nöjd. Och det var skönt att krypa ner under det i går kväll. Orkar inte byta tillbaka igen och förväntar mig att allteftersom Oktober kryper närmare så kommet det till slut bli hösttemperaturer.

Känns lite onaturligt att springa omkring i sandaletter i mitten av september.
 
Another day, another dollar. Det var nog för tidigt att byta till vinterduntäcke. Vaknade imorse av att jag svettades :down: men katten var nöjd. Och det var skönt att krypa ner under det i går kväll. Orkar inte byta tillbaka igen och förväntar mig att allteftersom Oktober kryper närmare så kommet det till slut bli hösttemperaturer.

Känns lite onaturligt att springa omkring i sandaletter i mitten av september.
På jobbet har flera shorts. En går med det till medeltemperaturen är +8 /dygn.
 
Grattis i efterskott @Lilla!

cake_trotter.jpg
 
Haft en bra helg! Hela veckan har innehållit lite allt möjligt som vanligt. Gjort roliga saker, fått mycket gjort på jobbet, grejat här hemma, bra blandning :)
Idag började jag med gym, som alltid på måndagmorgon. Haft möte och ska sätta igång med jobbet ordentligt nu. La ett spår till hundarna igår vid 18 tiden som dom ska få gå på min lunch idag. Ikväll ska det regna mycket så då blir det lite städning och mys med familjen inne.
 
Men hjälp. Borde kollat smhi innan jag bytte. 10-dygns prognosen är 18-13 grader. Tror jag byter tillbaka igen. Eller, drar ett annat påslakan på sommartäcket tills det blir lite svalare. Tycker att det mycket varmare än det brukar, vi är trots allt på väg in i oktober.
 
Men hjälp. Borde kollat smhi innan jag bytte. 10-dygns prognosen är 18-13 grader. Tror jag byter tillbaka igen. Eller, drar ett annat påslakan på sommartäcket tills det blir lite svalare. Tycker att det mycket varmare än det brukar, vi är trots allt på väg in i oktober.
Ja, årstiderna förändras och vädret blir allt mer extremt. Klimatförändringar? Nä, det är precis som vanligt. :crazy:

Jag hoppas på en riktig vinter med ordentligt med snö så fästingar och spanska sniglar fryser ihjäl. :devil:
 
Ja, årstiderna förändras och vädret blir allt mer extremt. Klimatförändringar? Nä, det är precis som vanligt. :crazy:

Jag hoppas på en riktig vinter med ordentligt med snö så fästingar och spanska sniglar fryser ihjäl. :devil:

Utan snö kommer det vara en lång, bister och ffa mörk vinter. Vilket gör att alltfler åker till solen vilket i sin tur inverkar på klimatförändringarna. Det är en dödsspiral vi lever i.

Nu är det spekulationer, men hjälp. Samma temperaturer september ut. Sjunker till ca 10-13 i oktober. Följt av november, lite svalare, 10-8. Tills det sjunker ännu några grader till, 4-5 med början den 19 november. Den någorlunda vintern börjar den 29 november med någon minusgrad på natten och runt noll på dagen. December nollgradigt med någon enstaka dag minus men de flesta 2-5 grader. En hel del regn och något slask.

https://www.vadret1.com/europe/sweden?page=long-range

Förhoppningsvis har de helt fel för annars kommer det att bli ett riktigt roligt fästingår 2024. Plus att så länge det är så här varmt får vi nog härda ut en tid till. Iaf har myggorna försvunnit tror jag?
 
Sitter och svarar på mejl som rör ursäkter för försenade inlämningar. Jag upphör aldrig att förvånas över fantasin och att folk tror att just deras vita lögn inte genomskådas. Roligast är påståenden om att de har försökt lämna in en viss dag samtidigt som det inte finns något som helst spår av att ens ha varit inloggade på lärplattformen den dagen. 😁 Jag är dock rätt hygglig och låtsas som att jag inte genomskådar lögnen.

En del har i varje fall kuraget att säga att de inte hann.
 
Mailar hyresvärden och talar om att jag har 17,5 grader i sovrummet och iskalla element. Inget svar än. Minusgrader i natt och noll värme. BLÄ.
Och det ska börja blåsa i eftermiddag, och ännu värre imorgon.

Elen ingår. Funderar på att sätta på ugnen med öppen lucka och ställa en fläkt där....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 106
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 760
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp