Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Duschat och tvÀttat hÄret. Lite hÀng framför datorn innan sommaren Àr slut. Har fortfarande fönstret lite pÄ glÀnt sÄ det Àr svalare i sovrummet och ser fram emot att kura ihop mig under dunet med katten. Hon Àlskar duntÀcket och kommer bli mycket glad.
 
Jag Ă€ter upp mina ostbĂ„gar i detta nu 😁

SjÀlv pallade jag inte lÀgga mig hungrig sÄ lyxade till med en kopp the och en wasa crisp :p
MĂ„ste tyvĂ€rr banta. Dock har jag ev trĂ€ffat en "trĂ€ningskompis" och ska ev gĂ„ pĂ„ nĂ„gon slags pilates. KĂ€nner mig sjukt tvek men mitt dragplĂ„ster Ă€r pepp :D Det Ă€r en grannes dotter som har Downs syndrom och hon har ocksĂ„ fĂ„tt order om ett sk "nyttigt liv" tydligen 😅 Jag misstĂ€nker dock att hon Ă€r mkt frĂ€schare Ă€n mig 😅
 
Firar födelsedagen med massor av samtal med skönsÄng.
Familjen gratulerat med ett par gröna swarowskiörhÀngen.

GÄtt tre rastningsrundor utan hund(tog ju bort henne i mÄndags men kroppen Àr fortfarande instÀlld och jag blir sÄ rastlös att jag behöver ut)

Kört sonen till jobbet och promenerat i motionsspÄret med mannen.

HÀmtat sonen och sen sushi för att fira!

Mycket bra dag ÀndÄ.

Grattis đŸ„ł
 
IMG_0484.jpeg

Bakar macarons. Liiiite för tjock smet men de lÀr smaka gott ÀndÄ!
 
Har varit pĂ„ middag med mamma, morbror och morbrors nya flickvĂ€n ❀

Min morbror har haft ett vÀldigt tufft Är. Förra Äret blev hans dÄvarande fru sjuk i cancer och gick bort kort tid efter att ha fÄtt diagnosen. Hon hade precis gÄtt i pension nÀr det hÀr hÀnde och frÄn att ha planerat för ett skönt, ledigt liv tillsammans fick min morbror plötsligt försöka klara sig pÄ egen hand.
De hade varit gifta i decennier och han tog hennes död fruktansvÀrt hÄrt, Àven om deras barn och barnbarn försökte stötta sÄ gott det gick.

Efter att ha sörjt i över ett Är och slutit sig helt frÄn omvÀrlden kom till sist dagen dÄ han började vÀnda sig ut mot vÀrlden igen. Bland det första han gjorde nÀr den vÀrsta sorgen hade lagt sig var att kontakta en gammal ungdomskÀrlek som han inte hade trÀffat pÄ 50 (!) Är.

De började trĂ€ffas och kĂ€rleken blommade upp igen ❀ De bor numera vĂ€xelvis i varandras hus, reser tillsammans, Ă€ter middagar med sina respektive barn och barnbarn och lever det dĂ€r roliga, fria pensionĂ€rslivet som min morbror hade planerat för med sin tidigare fru.
Livet blev lite annorlunda Ă€n vad som var tĂ€nkt men det blev vĂ€ldigt bra Ă€ndĂ„ ❀
 
ApropĂ„ brutna ben sĂ„ för nĂ„gra Ă„r sen bröt vĂ„r mĂ„lvakt nĂ„gra ben i handen samt handleden i en fotbollsmatch. Vi visste sĂ„klart inte det dĂ„, men hon slĂ€ngde av sig handskarna och skrek. Skulle hon gĂ„ av matchen? Nej! ”Det Ă€r ingen fara men jag behöver hjĂ€lp att ta pĂ„ handskarna igen”.
AlltsĂ„ dra pĂ„ tjocka men tighta fotbollshandskar över brutna ben
 Ni skulle höra skriken.
Hon blev sen inkörd till akuten samma kvĂ€ll och benen hade gĂ„tt av och var nĂ„gon cm i ”felstĂ€llning”. Det var samma match som en annan i laget bröt nyckelbenet under matchen. Undra vad akuten tĂ€nkte nĂ€r det kommer in tvĂ„ personer i likadana matchstĂ€ll.. med nĂ„n timmes mellanrum :rofl:
För nÄgra veckor sedan var det en spelare som trÀffade med knÀet rakt pÄ nyckelbenet pÄ min brors lags mÄlvakt vilket resulterade i att mÄlvakten bröt nyckelbenet. PÄ akuten konstaterade de att det var brutet men ocksÄ att det var ur led/felplacerat. Typ 10 min senare "stÀmplar" (?) en av motstÄndarna en frÄn min brors lag sÄ hÄrt att benskyddet gick i bitar. Det var alltsÄ hela benskyddet som sprack och blev till ett stort pussel. Kraften i det var sÄ stor att motstÄndarens fot inte kunde stÄ emot sÄ han bröt foten pga den bara vek sig. SÄ det blev en till tur till akuten.

En förĂ€lder smsade förĂ€ldern till han som bröt nyckelbenet och sa att snart kommer in en frĂ„n motstĂ„ndarlaget med en bruten fot. 5 min senare smsade de tillbaka "vi mötte dem i korridoren precis
". Kan ocksĂ„ undra vad akuten tĂ€nkte nĂ€r det med typ 15 min mellanrum kommer in en person frĂ„n vardera lag med brutna ben 😅
 
Sovit dÄligt fast jag borde ha sovit som en stock.
Beror pÄ drömmar och antagligen pÄ alkohol och andra onyttigheter under helgen.
Nu har jag joggat en halvmil och kÀnner mig som en elefant. Men det gÄr vÀl över.
Lampan fick jag i födelsedagspresent.
IMG_4213.jpeg
 
HÀr Àr det 17 grader sÄ ingen risk för understÀll och sÄnt :rofl:
Jag har varit vaken drygt en timme men inte gjort sÀrskilt mycket nytta. Det ska jag Àndra pÄ för alldeles strax ska jag till gymmet och dÀrefter handla mat :)
 
PÄ jobb, ont i ena axeln förmodligen för jag sover som en sjöstjÀrna, men inte i huvudet.
I kvÀll ridlektion, Àr superpepp pÄ ridlektion utan huvudvÀrk!

Sen kommer massa hĂ„raccessoarer pĂ„ tisdag. Jag Ă€r försiktigt optimistisk. Testade massa olika frisyrer i helgen men kom inte direkt fram till nĂ„got vettigt, mitt hĂ„r vill extremt gĂ€rna dela sig och visa upp sĂ„ret đŸ€·â€â™€ïž
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
Tjatter Vi gör oss fĂ€rdiga för lĂ€ggdags! :D Är trött och katten Alice vĂ€ntar pĂ„ att vi ska lĂ€gga oss i sĂ€ngen sĂ„ att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 109
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt pÄ morgonen ÀndÄ. Hon mÄste ju patrullera Àgorna!
58 59 60
Svar
1 186
· Visningar
33 055
Tjatter Vilka Àr era konstigaste komplimanger ni fÄtt? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett Àrende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 760
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vÄr helt nya bil, den Àr 2 dagar gammal. DÄ kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp