Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Jag har 3 st. 🙈 Visserligen Ă€r alla halvfrysar, men jag mĂ„ste nog skaffa en sĂ„n dĂ€r stor frysbox. Speciellt eftersom en frys Ă€r full med hundmat, ben och klövar. 😂
Ena halvfrysen Àr snart full med bÀr, svamp och tomatsÄs. Eller jag kanske ska bygga om förrÄdet i garaget till ett frysrum? :idea:
Man kan aldrig ha för mycket frys i hemmet. Vi har ett stort skÄp en mindre box(fast den tar skÄpet+20 kg kött) och halvt skÄp och behöver mer.
 
För det första har han ju ingen koll. Jag vet inte hur mÄnga gÄnger hovets presstalesman har fÄtt rycka ut genom Ären och förklara att det var inte alls sÄ Hans MajestÀt menade fastÀn alla förstÄr att jo, det var precis vad han menade men han begrep bara inte bÀttre Àn sÄ.

För det andra tycker jag inte att han Àr en bra representant för ett modernt Sverige. Jag tycker att han Àr stapplig i ungefÀr alla uttalanden han gör, jag tycker inte att han framstÄr som sÀrskilt intelligent och jag kan inte tÀnka mig att han skulle haft ett mer avancerat arbete om han hade varit en vanlig mÀnniska.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ar-50-ar-pa-tronen-och-anglarna-talar-sanning

Intressant, jag visste in att det var kungen sjÀlv som sa nej till religionsfrihet för statschefen. Och vi har idag ett mÄngkulturellt samhÀlle med andra religioner sÄ det hade kanske varit passande att det kom med pÄ nÄgot litet hörn.

En samling regler och stÄndpunkter som Ànnu i dag Àr en av de viktigaste skrifterna inom den evangelisk-lutherska kyrkan.

En dammig gammal lunta som statschefen enligt successionsordningen mĂ„ste tro pĂ„ och som fördömer ”muhammedaner” och andra ”kĂ€tterier” bestĂ„ende av löst folk som hĂ„ller sig med fel lĂ€ra.

En smula otidsenligt kan tyckas i ett modernt och mÄngkulturellt Sverige, och faktum Àr att kungen fick ett utmÀrkt tillfÀlle att göra sig av med barlasten i samband med att kyrkan den 1 januari 2000 skiljdes frÄn staten.

Ärkebiskop KG Hammar ansĂ„g att Ă€ven statschefen skulle ha religionsfrihet, men Carl XVI sa nej. Riksdagen lydde honom.
 
Har nu fÄtt en till visning att gÄ pÄ. Fick syn pÄ en kommande försÀljning som eventuellt var intressant, men var osÀker pÄ nÄgra detaljer som skulle pÄverka helt om det var intressant eller otÀnkbart. SÄ. Jag mailade mÀklaren och frÄgade om de detaljerna och fick precis de svar jag hoppades pÄ :D Dessutom berÀttade mÀklaren dÄ nÀr det Àr planerad visning och det slutade med att hon skrev upp mig och partnern pÄ "gÀstlistan" dÀr. Ska bli vÀldigt intressant, för den lÀgenheten ser otroligt bra ut!
 
Lördagsdramatik i byn, vÀntar pÄ att en bil uppe pÄ vÀgen ska brinna ut sÄ brandbilen lÀmnar. SÄ jag kan passera och fÄ in hÀstarna utan att de blir för skÀrrade av att gÄ i nÀrheten av stÄhejet. Verkar lyckligtvis inte vara nÄgra personskador utan att den börjat brinna under fÀrd. Men en bil brinner uppenbart ganska lÀnge innan den Àr klar...
Nu börjar jag veta var du befinner dig :D
 
Imorse var det dags att ut och köra med en av de lĂ€tta lastbilarna igen till grannstan 😊. Lite aningens sömnig dĂ„ honkatten vĂ€ckte mig en timme för tidigt (inte sĂ„ kul men Ă„ andra sidan tacksamt det inte var Ă€nnu tidigare 😄) och mulet men sĂ„ kom ju solen fram sĂ„ en blev piggare 😍.
Tillsyn av pĂ„llan som vilar och pyssel och efter lite göromĂ„l hemma hĂ€mtade vi middag pĂ„ pizzerian; sommarsallad och fanta Exotic var himla gott efter flera timmar sen lunchen (en dubbelmacka och kexchoklad 😅). Efter soffhĂ€ng Ă€r det nu bĂ€st att sova 😮.
 
Druckit vuxendricka i typ 12 h men nu Àr jag trött.
IMG_4204.jpeg
 
Åh gud, vilken dag! 😅
Efter paketmisÀren har jag stÀdat och tvÀttat, packat, fixat med hundarna. Sen skulle det lagas mat och bakas Ät renoverings-gÀnget som skulle komma hem till oss för att sova.
NÀr jag hÄller pÄ sÄ gÄr sÀkringen och spisen/ugnen dör. MÀrkte inte först iom stressad och mkt att göra. Fixade och det hÀnde igen. StÀngde av diskmaskinen för att se om det funkade. Ett tag.. Men sen icke. Till slut hade jag stÀngt av allt i hela jÀvla köket och stod och lagade mat med pannlampa. :laugh:
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
Tjatter Vi gör oss fĂ€rdiga för lĂ€ggdags! :D Är trött och katten Alice vĂ€ntar pĂ„ att vi ska lĂ€gga oss i sĂ€ngen sĂ„ att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 111
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt pÄ morgonen ÀndÄ. Hon mÄste ju patrullera Àgorna!
58 59 60
Svar
1 193
· Visningar
33 246
Tjatter Vilka Àr era konstigaste komplimanger ni fÄtt? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett Àrende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 760
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vÄr helt nya bil, den Àr 2 dagar gammal. DÄ kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp