Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och ändå gör du det varje helg ;)

1694885977811.png
 
Hur… städar du då?

Sopa och våttorka? :idea:

Precis :)

Jag har alltid avskytt dammsugarljud, sen jag var liten och visst det finns tysta och det finns musik eller öronproppar och det är en kort stund, men näe asså, lockade inte att köpa en.

När jag flyttade hit fick jag en av en kompis som flyttade, som jag väl tog emot då, men sen flyttade hon igen och ville ha tbx den. Tanken var att jag skulle köpa en egen, men tiden gick och jag har klarat mig bra ändå med att sopa och våttorka.
 
Ligger och vilar framför TVn. Halv Åtta Hos Mig, närmare bestämt... :) Förkylningen botas bäst med vila, heta bad och varm choklad :) !
Imorgon ska jag rödfärga och jobba på Photoshop-uppgiften är planen...
 
Lördagsdramatik i byn, väntar på att en bil uppe på vägen ska brinna ut så brandbilen lämnar. Så jag kan passera och få in hästarna utan att de blir för skärrade av att gå i närheten av ståhejet. Verkar lyckligtvis inte vara några personskador utan att den börjat brinna under färd. Men en bil brinner uppenbart ganska länge innan den är klar...
 
Jag funderar på om jag har blivit besatt av att plocka svamp. Hela em och en del av kvällen har gått åt till att rensa, dela, torka (eller ja, lägga på tork) och steka. En del gavs bort till mor min, några grannar och ett par stallkompisar.
Vad gör jag nu?
Börjar tänka på att plocka MER imorgon. 😂
Jag är störd. Men jag trivs i skogen och hunden tycker om att hitta kantareller, så då måste jag ju förbarma mig över de stackarna och ta med dem hem. 😇
 
Jag funderar på om jag har blivit besatt av att plocka svamp. Hela em och en del av kvällen har gått åt till att rensa, dela, torka (eller ja, lägga på tork) och steka. En del gavs bort till mor min, några grannar och ett par stallkompisar.
Vad gör jag nu?
Börjar tänka på att plocka MER imorgon. 😂
Jag är störd. Men jag trivs i skogen och hunden tycker om att hitta kantareller, så då måste jag ju förbarma mig över de stackarna och ta med dem hem. 😇
Min frys behöver svamp. Pekar....... jag kan rensa
 
Jag har 3 st. 🙈 Visserligen är alla halvfrysar, men jag måste nog skaffa en sån där stor frysbox. Speciellt eftersom en frys är full med hundmat, ben och klövar. 😂
Ena halvfrysen är snart full med bär, svamp och tomatsås. Eller jag kanske ska bygga om förrådet i garaget till ett frysrum? :idea:
Om du bygger ett frysrum ;) så gå aldrig in i ett frysrum utan telefon jag blev instängd i jobbets frysrum och nödöppningen fungerade inte :nailbiting:
 
Saxat från Gnagarforum (ett forum för alla AIK fans/fanatiker med just nu extrem ångest över Allsvenskan.

Namn: Garvis 2.0 Visa profil
Sänt: 2023-09-16 16:00:00
Är f-n glad att Karl 10 Gustav misslyckades med anfallet mot Köpenhamn 1659. Då hade vi fått jobba mot FC Köpenhamn för SM-guld oxå. Det hade varit jobbigt.

:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 109
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
58 59 60
Svar
1 186
· Visningar
33 055
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 760
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp