Promenad avklarad innan regnet kommer !
Nu ska jag baka en kaka som jag hittade i Baka-gruppen på facebook !
Nu ska jag baka en kaka som jag hittade i Baka-gruppen på facebook !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte så mycket förvåning som förfäran@manda och @tanten varför förvånade på mitt inlägg? Jag är inte van vid så mycket skog som här Jag har nu lärt mig en läxa, ingen mobil hade jag med heller så det får också följa med nästa gång jag tänkt gå vilse Tror inte det är sista gången då jag och hunden alltid går på upptäcktsfärd, än så länge har det gått bra, eller ja, inte i går, men en dag går det väl helt tokigt antar jag. Men upptäcktsfärder är ju skitkul!
Kom på att sambons föräldrar köpte ett hus utan toa på 80-talet, vet dock inte hur länge de bodde utan toa.Jag bor ju i föräldrahemmet... här fanns ingen toalett eller badrum tills 1973. Av någon anledning ansåg föräldrarna att det var dags för det då dvs jag var på väg
Den hamnade här för tillfället. Bakom TVn, som står med ryggen mot köket (öppet planlösning). Tyvärr inte platt lock, å andra sidan har den fungerat som bord tidigare så det är ju en tanke faktiskt. Har nu ett runt Ikeabord jag inte riktigt trivs med.Jag har en kista (mammas brudkista) som soffbord, men din har kanske inte ett platt lock?
Fin ! Och det är ju rätt platt ändå, även om det är i "lager". De välvda locken (som är så vanliga på kistor) är ju besvärligare!Den hamnade här för tillfället. Bakom TVn, som står med ryggen mot köket (öppet planlösning). Tyvärr inte platt lock, å andra sidan har den fungerat som bord tidigare så det är ju en tanke faktiskt. Har nu ett runt Ikeabord jag inte riktigt trivs med.
https://www.ikea.com/se/sv/p/vejmon-soffbord-svartbrun-60136680/#content
Visa bifogad fil 125215
Får fundera på bord!
Tack! Ja jag tycker om den! Det står inristat 1811 i locket och jag vägrar måla om denFin ! Och det är ju rätt platt ändå, även om det är i "lager". De välvda locken (som är så vanliga på kistor) är ju besvärligare!
Nej, måla INTE !! Den är jättefin som den är... Är det något som har hängt med i släkten eller har du köpt den?Tack! Ja jag tycker om den! Det står inristat 1811 i locket och jag vägrar måla om den
Den är nu flyttad till soffan och agerar bord, spionen såg att jag la mina tassar på den så då la han sina framtassar och huvudet på dem så... den blev godkänd!
Blir till att släpa ut soffbordet i förrådet, blä! Nåväl, har man inte jobb skaffar man sig!
Den kom till genom byteshandel för en massa år sedan, kanske 18, tror jag bytte en gungstol kanske, mot två kistor, varav detta var ena och den andra var en sådan "vanlig" med välvt lock. Bra till barnleksaker. Har bara kvar denna.Nej, måla INTE !! Den är jättefin som den är... Är det något som har hängt med i släkten eller har du köpt den?
Funderar också lite på att elda faktisktJag ELDAR... Kyligt ute och ett fönster lite på glänt pga målning...
Ja, och så intalar jag mig själv att det är bara bra för skorstenen att få torka upp lite grann i detta fuktiga råkalla väder...Funderar också lite på att elda faktiskt
Jag fryser
Här (hemma) var det 7 grader, 7 jäkla grader vid 5 i morse, va tusan liksom!Jag ELDAR... Kyligt ute och ett fönster lite på glänt pga målning...
Här är det "hela" 14 grader... Men 14 grader och regn är ju inte precis ett speciellt trevligt sommarväder... Och sedan ska det ju börja blåsa också Har precis varit ute och matat hästarna och lagt regntäcke på min gamla shettis.Här (hemma) var det 7 grader, 7 jäkla grader vid 5 i morse, va tusan liksom!