Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@manda och @tanten varför förvånade på mitt inlägg? :D Jag är inte van vid så mycket skog som här :D Jag har nu lärt mig en läxa, ingen mobil hade jag med heller så det får också följa med nästa gång jag tänkt gå vilse :D Tror inte det är sista gången då jag och hunden alltid går på upptäcktsfärd, än så länge har det gått bra, eller ja, inte i går, men en dag går det väl helt tokigt antar jag. Men upptäcktsfärder är ju skitkul! :D
Inte så mycket förvåning som förfäran
Att gå vilse är min absolut största skräck. Nästan en fobi.
 
Jag har en kista (mammas brudkista) som soffbord, men din har kanske inte ett platt lock?
Den hamnade här för tillfället. Bakom TVn, som står med ryggen mot köket (öppet planlösning). Tyvärr inte platt lock, å andra sidan har den fungerat som bord tidigare så det är ju en tanke faktiskt. Har nu ett runt Ikeabord jag inte riktigt trivs med.
https://www.ikea.com/se/sv/p/vejmon-soffbord-svartbrun-60136680/#content

365772907_10159967751988877_5081400074414012862_n.jpg

Får fundera på bord!
 
Jag har gärna alla bekvämligheter som finns :D
Men är uppväxt med en mamma som älskar friluftsliv och vi bodde i stuga under perioder utan rinnande vatten och el. Så det för mig är inget konstigt eller främmande.
Plus alla åren jag hyrde gård/stall och hade utedass. Folk överlag tyckte jag var knäpp 😅
Och nej jag är inte född på 1800-talet
 
Den hamnade här för tillfället. Bakom TVn, som står med ryggen mot köket (öppet planlösning). Tyvärr inte platt lock, å andra sidan har den fungerat som bord tidigare så det är ju en tanke faktiskt. Har nu ett runt Ikeabord jag inte riktigt trivs med.
https://www.ikea.com/se/sv/p/vejmon-soffbord-svartbrun-60136680/#content

Visa bifogad fil 125215
Får fundera på bord!
Fin :)! Och det är ju rätt platt ändå, även om det är i "lager". De välvda locken (som är så vanliga på kistor) är ju besvärligare!
 
Fin :)! Och det är ju rätt platt ändå, även om det är i "lager". De välvda locken (som är så vanliga på kistor) är ju besvärligare!
Tack! Ja jag tycker om den! Det står inristat 1811 i locket och jag vägrar måla om den :D

Den är nu flyttad till soffan och agerar bord, spionen såg att jag la mina tassar på den så då la han sina framtassar och huvudet på dem så... den blev godkänd!

Blir till att släpa ut soffbordet i förrådet, blä! Nåväl, har man inte jobb skaffar man sig!
 
Tack! Ja jag tycker om den! Det står inristat 1811 i locket och jag vägrar måla om den :D

Den är nu flyttad till soffan och agerar bord, spionen såg att jag la mina tassar på den så då la han sina framtassar och huvudet på dem så... den blev godkänd!

Blir till att släpa ut soffbordet i förrådet, blä! Nåväl, har man inte jobb skaffar man sig!
Nej, måla INTE :nailbiting: !! Den är jättefin som den är... :) Är det något som har hängt med i släkten eller har du köpt den?
 
Växlar mellan Sveriges match och orienteringsvärldscup i långdistans. Har städat badrum, kört 3 omgångar tvätt, dammat, diskat för hand och kört diskmaskin samt dammsugit hela lägenheten under förmiddagen. Nu ätit lunch och sport på tv. Fortfarande lätt uttråkad dock. Funderar på om jag kan lura ut något sällskap på fika?
 
Här (hemma) var det 7 grader, 7 jäkla grader vid 5 i morse, va tusan liksom! :rage:
Här är det "hela" 14 grader... Men 14 grader och regn är ju inte precis ett speciellt trevligt sommarväder... Och sedan ska det ju börja blåsa också :( Har precis varit ute och matat hästarna och lagt regntäcke på min gamla shettis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 961
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Huslån vilken bank?
  • Dejtingtråden del 38
  • Tvättstugedrama

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp