Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en existentiell kris/livskris och vill typ leva skärmfritt, vara utomhus 12 h per dag och bara äta rena råvaror. Får panik över att mina barn ska växa upp framför en skärm med ultraprocessad mat och må dåligt. Aaaahhh.. kan man fly ut i skogen? Köra en In to the wild? Kanske inte gick jättebra för honom visserligen men.. In to the wild light?
 
Spionen och jag gick vilse i skogen... Så kan det gå, tyckte jag följde rätt spår men så hamnade jag fel tydligen och vilsade mig iväg ännu mer när jag försökte komma rätt, då jag tänkte att "ut kommer man ju alltid, behöver inte vända". Eh.... glömde vilket landskap jag är i för en stund kanske!!! Nästa gång jag går vilse ska jag ha vatten med mig till mig och hunden samt ha ätit lite mer ordentligt före....

Nu matlagning!
@manda och @tanten varför förvånade på mitt inlägg? :D Jag är inte van vid så mycket skog som här :D Jag har nu lärt mig en läxa, ingen mobil hade jag med heller så det får också följa med nästa gång jag tänkt gå vilse :D Tror inte det är sista gången då jag och hunden alltid går på upptäcktsfärd, än så länge har det gått bra, eller ja, inte i går, men en dag går det väl helt tokigt antar jag. Men upptäcktsfärder är ju skitkul! :D
 
@manda och @tanten varför förvånade på mitt inlägg? :D Jag är inte van vid så mycket skog som här :D Jag har nu lärt mig en läxa, ingen mobil hade jag med heller så det får också följa med nästa gång jag tänkt gå vilse :D Tror inte det är sista gången då jag och hunden alltid går på upptäcktsfärd, än så länge har det gått bra, eller ja, inte i går, men en dag går det väl helt tokigt antar jag. Men upptäcktsfärder är ju skitkul! :D
Verkar bara lätt hisnande med er vilse i skogen. :heart Glad att ni kom hem till mat och värme och utan men!
 
Vaken och pigg i dag, ska äta frukost. Funderar på att möblera om. Har en kista som jag inte är nöjd med placeringen, men den får liksom inte riktigt plats i lägenheten på något vis. Funderar och funderar. Har pussel och spel i den, bra förvaring. Tycker det ser trångt ut där den står, och svårt att komma till blommorna i fönstret.
 
Har en existentiell kris/livskris och vill typ leva skärmfritt, vara utomhus 12 h per dag och bara äta rena råvaror. Får panik över att mina barn ska växa upp framför en skärm med ultraprocessad mat och må dåligt. Aaaahhh.. kan man fly ut i skogen? Köra en In to the wild? Kanske inte gick jättebra för honom visserligen men.. In to the wild light?

Det där med att leva "vilt och naturligt" kanske känns som en bra idé under sommaren inte långt ifrån en stad... men mitt i vintern ute i totala obygden är det inte lika kul.

Vi ska vara glad över mycket i vårt moderna samhälle för vi kan bota eller iaf lindra många sjukdomar och även om det givetvis finns mycket elände i världen så är det ingen som svälter i Sverige och det finns ett skyddsnät (ja, jag vet att det heller inte är perfekt... men det är f-n så mycket bättre än för 100 år sedan).

Men ja, jag förstår var du kommer ifrån :heart jag tror alla föräldrar känner så av och till :)
 
Verkar bara lätt hisnande med er vilse i skogen. :heart Glad att ni kom hem till mat och värme och utan men!
:heart
Ja, i slutet började jag tappa tron på att komma ut faktiskt, verkade som om Spionen kände samma sak även om han älskar att vara ute, tror dock inte han hade velat tillbringa natten i skogen :D Det kändes som om regn var i luften också, men som tur var kom inget. Hade helt klart gjort allt värre!
 
:heart
Ja, i slutet började jag tappa tron på att komma ut faktiskt, verkade som om Spionen kände samma sak även om han älskar att vara ute, tror dock inte han hade velat tillbringa natten i skogen :D Det kändes som om regn var i luften också, men som tur var kom inget. Hade helt klart gjort allt värre!
då hade du kunnat ringa 112 från 112-appen för då för då kan de se vart du är.
 
Det där med att leva "vilt och naturligt" kanske känns som en bra idé under sommaren inte långt ifrån en stad... men mitt i vintern ute i totala obygden är det inte lika kul.

Vi ska vara glad över mycket i vårt moderna samhälle för vi kan bota eller iaf lindra många sjukdomar och även om det givetvis finns mycket elände i världen så är det ingen som svälter i Sverige och det finns ett skyddsnät (ja, jag vet att det heller inte är perfekt... men det är f-n så mycket bättre än för 100 år sedan).

Men ja, jag förstår var du kommer ifrån :heart jag tror alla föräldrar känner så av och till :)
Min dröm är att bo i en stuga utan el och vatten mitt i ingenstans. elda med ved, ha utedass, hämta vatten i en bäck. Det har alltid tilltalat mig.
 
Det där med att leva "vilt och naturligt" kanske känns som en bra idé under sommaren inte långt ifrån en stad... men mitt i vintern ute i totala obygden är det inte lika kul.

Vi ska vara glad över mycket i vårt moderna samhälle för vi kan bota eller iaf lindra många sjukdomar och även om det givetvis finns mycket elände i världen så är det ingen som svälter i Sverige och det finns ett skyddsnät (ja, jag vet att det heller inte är perfekt... men det är f-n så mycket bättre än för 100 år sedan).

Men ja, jag förstår var du kommer ifrån :heart jag tror alla föräldrar känner så av och till :)

Vi lever helt fantastiskt bekvämt just nu. Stort men energieffektivt, med mataffär, förskolor, skolor, kommunikationer runt hörnet men även hav och skog. Det kan verkligen inte bli bättre! Jag är bara orolig över utvecklingen med skärm, stillasittande och icke-mat. Även för egen del. Tänker att jag ska bli en grilla-i-skogen-mamma :D
 
Vi lever helt fantastiskt bekvämt just nu. Stort men energieffektivt, med mataffär, förskolor, skolor, kommunikationer runt hörnet men även hav och skog. Det kan verkligen inte bli bättre! Jag är bara orolig över utvecklingen med skärm, stillasittande och icke-mat. Även för egen del. Tänker att jag ska bli en grilla-i-skogen-mamma :D

Ja, det ena behöver ju inte utesluta det andra. Yngsta grannjäntan hade näsan nästan konstant i mobilen... men hon hade också häst, tränade fotboll samt är definitivt en friluftsmänniska (hon har gjort lumpen också och hade jätteroligt). Jag tror på en balans som i allt annat, lära sig datorer och "skärmar" är bra men även att vara ute utan skärm och skita ner sig lite.
 
då hade du kunnat ringa 112 från 112-appen för då för då kan de se vart du är.
Jag har inte 112-appen och tänker att de har bättre saker för sig att leta efter mig, jag var ju knappast döende eller så. Det var ett elljusspår jag påbörjade att gå och träffade på flera, men det var innan jag gick vilse i min ensamhet, men det logiska vore nog ändå att bara fortsätta att gå för ut kommer man väl och kan träffa någon, se ett hus eller komma till en väg- om än det tar en massa extra tid :D
 
Det kanske gör sig bra som en dröm... men det finns många anledningar till att vi inte lever så längre. Men visst, jag kan också tilltalas (under en kort stund) av ett enklare liv.
Ja det fungerar ju inte med ett jobb för min del. Kanske när jag inte jobbar mer. Men eftersom jag inte går i pension så lär jag väl vara för död för sådant spektakel tyvärr. Men det är en rätt trevlig tanke. Med en sådan hund jag har är ju transport säkrad tex på vintern osv. Solpanel för att ladda mobilen så att nödlur faktiskt fungerar, men annars inte vara så modern.
 
Jag har inte 112-appen och tänker att de har bättre saker för sig att leta efter mig, jag var ju knappast döende eller så. Det var ett elljusspår jag påbörjade att gå och träffade på flera, men det var innan jag gick vilse i min ensamhet, men det logiska vore nog ändå att bara fortsätta att gå för ut kommer man väl och kan träffa någon, se ett hus eller komma till en väg- om än det tar en massa extra tid :D
Det finns många bra appar med kartor. Vet iofs inte hur de fungerar som synskadad.
 
Vi lever helt fantastiskt bekvämt just nu. Stort men energieffektivt, med mataffär, förskolor, skolor, kommunikationer runt hörnet men även hav och skog. Det kan verkligen inte bli bättre! Jag är bara orolig över utvecklingen med skärm, stillasittande och icke-mat. Även för egen del. Tänker att jag ska bli en grilla-i-skogen-mamma :D
Jag tänker att om man väger upp med uteliv och aktiviteter så skadar inte lite skärmtid. Mina barn växte upp med mobil och skärmtid, den äldsta längtar efter att köpa hus på landet för att kunna odla själv och gör det hon kan på sin minibalkong tillsvidare, äldsta går gymnasium med jakt och vildvårdsinriktning och bådas favorit semester är fjällvandring och fiske.

Gör man utelivet till något roligt och attraktivt så tror jag mycket är vunnet. Kanske inte göra som kompisens pappa och tvinga familjen att vara kvar i tältet trots översvämningar i tältet och fjällstation bredvid med plats. Det tog 10 år innan hon gav sig ut i fjällvärlden igen. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 961
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp