Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skön sensommarkväll som blir liksom störd av att någon idiot inte kan använda huvudet utan blåser på i 100 knyck på rakan förbi! Har väldigt god lust att slänga ut en tom dockvagn snart!!! Tacksam för att det finns de som kör med insidan av huvudet 🙌
 
Har letat och letat efter en specifik produkt till närståendes födelsedag. Letat både fysiskt i x antal butiker och på nätet och inte ens hittat någonstans där den stått som slutsåld. På företagets hemsida är den såklart slutsåld sen länge.

Fick för mig att jag skulle beställa en film och tittar på en vanlig filmsida på nätet. Får upp förslag på vanliga sökningar bla varumärke för produkten jag letat efter. Tänker ska kolla om de har något roligt och trycker sök.
Scrollar ned i listan och hittar...
Exakt den pryl jag letat efter!🙀

Snart i en brevlåda nära mig 😁
 
Utsikten från badtunnan var helt okej ikväll 👌🏻
IMG20230805205611.jpg
 
Hemma efter sista dagen pa Fair. I morgon maste vi tillbaka for att packa ihop och ta tillbaka grejorna. Vi var tamligen "successful" och har nu manga nya ansokningar.

I dag tog jag mig tid att titta in pa lite hast tavlingar. Jag sag ett par "tavlingar" gruppen 9-11 ar gjorde. Den forsta sa red de tva och tva bredvid varandra och ryttarna holl i ett litet papper, stort som en sedel ungefar (20 X 8cm eller sa), och forst skrittade de, gjorde en volt, skrittade lite mer och gjorde halt. De som tappat eller rivit papperet i bitar fick stalla sig i mitten ...

Sedan skrittade de, travade, cantered (sakta gallopp), gjorde halt, voltade, och vande ... da var det tre par kvar. Nar det var tva par kvar, och alla var "barre racers" som hade mycket bra koll pa sina hastar ... och hastarna var snabba som skjutton ... fick de ocksa satta av i en ordentlig gallopp och runda en cone innan de hade ett vinnande par. Himla kul ovning. Ett par skrattade sa att de inte kunde fortsatta darfor.:D

En annan tavling var ett relay, (stafett?) dar de fick en skalad ! banan att passera som baton (pinne?) som inte fick ga av eller bli kramad till dods ... aven dar foll nagra ut pa grund av skrattanfall. :p Himla kul var det. Jag tittade ocksa pa rodeon lite har om dagen, da barrel racers tavlade. Det var ocksa kul, men jag uppskattar ocksa nar det inte ar nagon press, bada behovs for att det ska bli kul.
 
Var tomt ligger med en park pa baksidan och dar har vi ett plankstaket i cidar som jag "painstakingly" har behandlat med "stain" (olja med bets?) och nu har nagra "trevliga" ungdommar sprayat det lite random langst med storre delen av staketet. suck.

Jag kommer att prata med polisen, men det ar inget de kan gora da inga bevis finns aven om de gissar vilka som ar inblandade genom var det ar nagonstans. SA ... nu tanker vi satta upp en kamera eller kanske tva, en fran varje hall. Vi ar inte sa mycket ute efter att fanga dem pa bild, men eftersom vi ar ganska sakra att de ar typ I hogstadie alder hoppas vi skramma dem med cameror. :cautious:

Grannen's staket fick grafitti tidigare under varen, nu var det tydligen var tur. Mer jobb nasta vecka, dags att ta bort grafitti (grafitti borttagnings medel och hogtrycks tvatt) och ater igen staina staket plankor som jag maste ta bort fran.🤬
 
Jag ska åka till stallet. Ambres har tyvärr klivit ur en sko så den efterlängtade uteritten med kompisen som kommit tillbaka från betet uteblir. Istället får vi ta lite markjobb i ridhuset och så ska jag prova kompisens häst som jag ska vara hästvakt åt nästa helg :) hur ska det gå, jag har ju inte ridit någon annan än Ambres sen jag började rida igen 🙈
 
Fattar inte hur kan drömma så galet mycket varenda natt. Blir helt slut.
Äter frukost och ska försöka hinna motionera före fotbollen.
 
Ska gå och måla ett lager till på insidan av fönstret innan det börjar störtregna (inte för att fönstret måste vara öppet mer än någon centimeter, men ändå). Känns väldigt bra att ha ALLA fönster färdiga sedan :up: ! Så nu är det ju "bara" den där färgen på ytterdörren som ska bort... O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 961
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp