Hemma efter sista dagen pa Fair. I morgon maste vi tillbaka for att packa ihop och ta tillbaka grejorna. Vi var tamligen "successful" och har nu manga nya ansokningar.
I dag tog jag mig tid att titta in pa lite hast tavlingar. Jag sag ett par "tavlingar" gruppen 9-11 ar gjorde. Den forsta sa red de tva och tva bredvid varandra och ryttarna holl i ett litet papper, stort som en sedel ungefar (20 X 8cm eller sa), och forst skrittade de, gjorde en volt, skrittade lite mer och gjorde halt. De som tappat eller rivit papperet i bitar fick stalla sig i mitten ...
Sedan skrittade de, travade, cantered (sakta gallopp), gjorde halt, voltade, och vande ... da var det tre par kvar. Nar det var tva par kvar, och alla var "barre racers" som hade mycket bra koll pa sina hastar ... och hastarna var snabba som skjutton ... fick de ocksa satta av i en ordentlig gallopp och runda en cone innan de hade ett vinnande par. Himla kul ovning. Ett par skrattade sa att de inte kunde fortsatta darfor.
En annan tavling var ett relay, (stafett?) dar de fick en skalad ! banan att passera som baton (pinne?) som inte fick ga av eller bli kramad till dods ... aven dar foll nagra ut pa grund av skrattanfall.
Himla kul var det. Jag tittade ocksa pa rodeon lite har om dagen, da barrel racers tavlade. Det var ocksa kul, men jag uppskattar ocksa nar det inte ar nagon press, bada behovs for att det ska bli kul.