Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spionen äter inte grönsaker, om det inte råkar vara sås på... typ som när jag inte orkat min middag med grönsaker, sås och potatis :D Salladsblad ratas totalt.

Sitter fint gör han, bredvid, men han är rätt tiggig, mamma skulle fått spader på honom ;)

(nej, han får inte kex varje dag (jo hundkex förstås), men däremot får han gärna äta det jag inte orkar på tallriken, vilket ofta är mat ju ;) )

Mallen gillade inte heller gronsaker fran borjan, verkar anse att om det ar allt som bjuds pa och Princess Diva ater med god aptit maste det ju ga att ata??? :D

Om de ar i koket (aven om bara en ar dar) samtidigt med mig snubblar jag over dem, de ar aldeles for nara och hoppas att jag tappar nagot, eller sa stiger jag pa dem. De later ratt mycket da ... men kommer standigt tillbaka sa nara, sa utanfor koket far de nagot lite da och da och aven Tate slickar sig om munnen nar jag kommer med ett sallads blad (men bara romaine salad, isbergs sallad ater han inte) :cautious: kanske for att han ju inte far nagot annat.:p
 
Efter en lång arbetslördag (började 7 i morse) så dags för kväll och ledigt. Hällde upp en öl och det tog runt 30 sekunder tills regnet började trilla från himlen….



IMG_5704.jpeg
 
Föreningen äger 10 fårskallar sedan lånar de in 9 höns och tuppar 3 kaniner och 2 grisar...

Har ager inte 4H nagra djur, de kommer fran bondernas barn, eller deras kompisar, barnen sjalva eller foraldrarna. Kaniner, hons och liknande kan man ju ha aven i vanliga hus (i var stad far man ha 6 honor pa bakgarden, dock inga tuppar :p)

Barnbarnen och jag gick just igenom djurstallarna pa "Fair" dar arets 4H tavlingar nu avgors. Vi klappade far (bade klippta och inte klippta, det ar tydligen olika "grenar") getter, grisar, mjolk kor, biff kor, och sakert flera jag glomt. Dock inga Llamas i ar. Smadjurs stallarna innehaller allt fran hons och kaniner, till vatten faglar, kalkoner, och tam rattor.

Jag beundrar verkligen barnen och ungdommarna som arbetar med djuren, de ar sa himla duktiga och har uppenbarligen jobbat mycket aktivt med sina djur. Fantastiskt kul att se och en stor del varfor jag tycker det ar sa himla kul pa "Fair".
 
Har ager inte 4H nagra djur, de kommer fran bondernas barn, eller deras kompisar, barnen sjalva eller foraldrarna. Kaniner, hons och liknande kan man ju ha aven i vanliga hus (i var stad far man ha 6 honor pa bakgarden, dock inga tuppar :p)

Barnbarnen och jag gick just igenom djurstallarna pa "Fair" dar arets 4H tavlingar nu avgors. Vi klappade far (bade klippta och inte klippta, det ar tydligen olika "grenar") getter, grisar, mjolk kor, biff kor, och sakert flera jag glomt. Dock inga Llamas i ar. Smadjurs stallarna innehaller allt fran hons och kaniner, till vatten faglar, kalkoner, och tam rattor.

Jag beundrar verkligen barnen och ungdommarna som arbetar med djuren, de ar sa himla duktiga och har uppenbarligen jobbat mycket aktivt med sina djur. Fantastiskt kul att se och en stor del varfor jag tycker det ar sa himla kul pa "Fair".
En del 4H har aktiviteter året om och har djur som jag antar de äger själva. Hos osshar de bara sommar aktivitet och höstlovsdisco.
 
Spionen och jag gick vilse i skogen... Så kan det gå, tyckte jag följde rätt spår men så hamnade jag fel tydligen och vilsade mig iväg ännu mer när jag försökte komma rätt, då jag tänkte att "ut kommer man ju alltid, behöver inte vända". Eh.... glömde vilket landskap jag är i för en stund kanske!!! Nästa gång jag går vilse ska jag ha vatten med mig till mig och hunden samt ha ätit lite mer ordentligt före....

Nu matlagning!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 961
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp