Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser på Barbie Dreamhouse Challenge vilket verkar vara med deltagande programledare från Extreme Home Makeover :rofl:
 
Solar mig och fikar lite på en brygga
3D681F28-6A32-4691-A37A-F3831750B88D.jpeg
 
Fast jag bor vid en pytteliten grusväg. Trafiken här är nästan 0 vilken tid de än kommer... :D

Och tyvärr funkar det inte riktigt så smidigt med kantklippningen här. De gör det på alla möjliga tider. Sist vi hamnade bakom två sådan maskiner - på rad - var när vi skulle ut och åka med hästarna. Klockan ca 16 en tisdag. Och det var på en större väg.
Alla kanter måste klippas men kan inte klippas samtidigt på bäst passande tid så det är ju alltid någon som klipps när det passar som sämst.
 
Funderade på att äta fisk, men valde stekt fläsk så tog upp det. Det får tina medan jag tar en långis med spionen. Vi åt vars ett kex nyss och nu ligger han som en groda med baktassarna rakt ut bakom sig och tittar på mig, som om han vet mina planer. Eller så vill han bara ha mer kex.

Jag har råkat lära honom ännu en sak, vissa saker går på EN gång i det här huset! Jag öppnar påsen med bröd och så plötsligt sitter en spion vackert och tittar på mig, alldeles nära. Jahapp, bara att ge honom en skiva och sedan ta fram min. Samma varje gång. Och så klart tar han sin skatt och äter den på vardagsrumsmattan...
 
Nastan vaken :sleep: Sista dagen pa Fair ... I dag ar det dock mulet annu sa lange (6:30) och 13*C sa det blir till att ha en jacka i dag pa morgonen. Det blir dock inget regn och molnen forsvinner senare ... da raknar vi med en temperatur pa 30*C. Men skont utan direkt sol i nagra timmar i alla fall.
 
Visst. Men vilken tid de kommer beror ju allra mest på vilka tider de kör.
De klippte kanske några kanter på perfekt passande tid? De som blir över ska ju också klippas och råkar klippas tex klockan 16 en tisdag. Ser inget konstigt alls att det klipps 7 en lördag, din grusväg är ju inte den enda som behöver klippas utan andra också, den är en i högen, en på vägen till andra vägar med kanter som ska klippas. Dumt att hoppa över den bara för att det ändå aldrig kommer någon på den oavsett tid. Att klippa "udda" tider är ju rätt praktiskt då det är minst trafik då troligtvis.
 
Dags att gå upp och väcka dottern och hennes kompis. Få i oss frukost och sedan åka mot 4H för att ta hand om djuren där.

Vad har ni for djur pa 4H?

Funderade på att äta fisk, men valde stekt fläsk så tog upp det. Det får tina medan jag tar en långis med spionen. Vi åt vars ett kex nyss och nu ligger han som en groda med baktassarna rakt ut bakom sig och tittar på mig, som om han vet mina planer. Eller så vill han bara ha mer kex.

Jag har råkat lära honom ännu en sak, vissa saker går på EN gång i det här huset! Jag öppnar påsen med bröd och så plötsligt sitter en spion vackert och tittar på mig, alldeles nära. Jahapp, bara att ge honom en skiva och sedan ta fram min. Samma varje gång. Och så klart tar han sin skatt och äter den på vardagsrumsmattan...

Precis det skulle Diva och Tate vilja att det hande i det har huset ocksa ... men har far de bara nagot om de sitter myycckkeet talmodigt och vantar pa andra sidan troskeln ... och da blir det ett salladsblad, korsbarstomat, eller nagot annat gott och lite mer halsosamt for dem.
 
Vad har ni for djur pa 4H?



Precis det skulle Diva och Tate vilja att det hande i det har huset ocksa ... men har far de bara nagot om de sitter myycckkeet talmodigt och vantar pa andra sidan troskeln ... och da blir det ett salladsblad, korsbarstomat, eller nagot annat gott och lite mer halsosamt for dem.
Spionen äter inte grönsaker, om det inte råkar vara sås på... typ som när jag inte orkat min middag med grönsaker, sås och potatis :D Salladsblad ratas totalt.

Sitter fint gör han, bredvid, men han är rätt tiggig, mamma skulle fått spader på honom ;)

(nej, han får inte kex varje dag (jo hundkex förstås), men däremot får han gärna äta det jag inte orkar på tallriken, vilket ofta är mat ju ;) )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 198
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 957
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 139
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp