Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet hur det är den tävlingenbrukar gå av stapeln här.. här var det nyårsafton med fyrverkerier avfyrade på markområden. Tur inget värre hände för då hade mitt hem legat i farozonen.
Jag bor ju utanför våran byhåla, men dom hörs på km avstånd o många av innehavarna bor här ute på landet.
Men jag är vaken så det stör mig egentligen inte, men dom kan inte ha någon hörsel kvar för på 2 av dom var det så mina fönsterrutor skallrade :nailbiting:
 
Åh nej! Jag ber just sönder en tand rejält. Gör hyfsat ont. Antar att min lördag blir att åka till tandakuten. Jag har varit liiiiivrädd för tandläkare. Tack vare nuvarande tandläkare är jag mer bara rädd. Men han är på semester. Kul sätt att blåsa pengar också inför flytt etc. Fuck! 🤯
 
Jag ar hemma efter ytterligare en lang dag pa fair. Tank att det som ar sa himla kul ocksa ar sa valdigt jobbigt. :p Vi har dock fatt ett enormt gehor, tillrackligt for att vart "corporate" (huvudkontor) har lagt marke till hur manga vi rekryterar och har beromt var location (det vill saga mig!) for en god insats.
Det ar faktiskt jatte kul nar det uppmarksammas pa ett omrade dar det ar mycket svart att se vad ens insatser verkligen gor.
 
Nu var jag ju uppe ändå för att släppa ut hästarna, men är det inte lite märkligt förfarande att komma med en högljudd kantklippningsmaskin kl 7 en lördag morgon :confused: ? Hörde slamret när jag kom ut och undrade först vad det var. Sedan dök den upp runt kurvan.
 
Sitter i soffan och ska äta frukost som vanligt. Drömde vidriga mardrömmar inatt och är allmänt toktrött. Ser mest fram emot till i eftermiddag när jag jobbat klart och äntligen kan träffa partnern igen. Hoppas verkligen att vi snart hittar någon gemensam bostad så att vi kan ses även de dagar då våra arbetsscheman är i varsin ände av dagen. Finns en som "kommande försäljning" som vi troligen hade stortrivts i, men mäklaren har inte svarat på mitt mail om den. Gissar att de ogillar att jag inte skrev mitt telefonnummer också, men jag orkar verkligen inte bli telefonterroriserad i några års tid.
 
Nu var jag ju uppe ändå för att släppa ut hästarna, men är det inte lite märkligt förfarande att komma med en högljudd kantklippningsmaskin kl 7 en lördag morgon :confused: ? Hörde slamret när jag kom ut och undrade först vad det var. Sedan dök den upp runt kurvan.

Nja... de försöker klippa när det inte är så mycket trafik. Tex klippte de motorvägen mellan Falun och Borlänge riktigt sent på kvällen (kring 22-23) just därför.
 
Nja... de försöker klippa när det inte är så mycket trafik. Tex klippte de motorvägen mellan Falun och Borlänge riktigt sent på kvällen (kring 22-23) just därför.
Fast jag bor vid en pytteliten grusväg. Trafiken här är nästan 0 vilken tid de än kommer... :D

Och tyvärr funkar det inte riktigt så smidigt med kantklippningen här. De gör det på alla möjliga tider. Sist vi hamnade bakom två sådan maskiner - på rad - var när vi skulle ut och åka med hästarna. Klockan ca 16 en tisdag. Och det var på en större väg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 198
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 956
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 139
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp