Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ännu en omtumlande dag med många besked. Som om det inte vore nog med septisk chock så har min pappa även endokardit OCH en stroke. Allt detta inom mindre än ett dygn. Från pigg till respirator utan att passera gå.

Men hur det än går så känner jag just nu en trygghet och ett lugn i att inget i vården hade kunnat göras bättre. Ambulansen var på plats inom 10 minuter och man misstänkte direkt sepsis. Han fick rätt sorts antibiotika i rätt tid. Han hamnade på IVA väldigt snabbt pga att en infektionsläkare i ett tidigt skede råkade gå förbi inne på avdelningen han först placerats på och kvickt konstaterade att han borde vårdas på IVA. Osv. Osv. Han får väldigt bra hjälp av väldigt kompetent personal. Överlever han inte det här så är det för att han är så fruktansvärt sjuk att det inte går att göra något.
 
Jag funderar på att gå och lägga mig, är helt utmattad och slut i både kropp och knopp nu. Magen är arg på mig eftersom jag har ätit för mycket mejeriprodukter i dag, huvudet värker som vanligt och ovanpå det ömmar en massa stickställen efter botoxen, nacken är stel och gör ont osv. Känner mig som 100 år!

Det är faktiskt skönt med fredag i morgon och sedan helg, faktiskt. Ovanligt att höra från mig. :D

I dag skulle förresten hela min dator ominstalleras eller hur det nu var, för att några saker ska fungera.... så vi håller tummarna på att de inte rört till det med förstoringsprogrammet.... :D
 
Ännu en omtumlande dag med många besked. Som om det inte vore nog med septisk chock så har min pappa även endokardit OCH en stroke. Allt detta inom mindre än ett dygn. Från pigg till respirator utan att passera gå.

Men hur det än går så känner jag just nu en trygghet och ett lugn i att inget i vården hade kunnat göras bättre. Ambulansen var på plats inom 10 minuter och man misstänkte direkt sepsis. Han fick rätt sorts antibiotika i rätt tid. Han hamnade på IVA väldigt snabbt pga att en infektionsläkare i ett tidigt skede råkade gå förbi inne på avdelningen han först placerats på och kvickt konstaterade att han borde vårdas på IVA. Osv. Osv. Han får väldigt bra hjälp av väldigt kompetent personal. Överlever han inte det här så är det för att han är så fruktansvärt sjuk att det inte går att göra något.
Ord känns futtiga men vill ändå säga att jag tänker på er. Så fruktansvärt fort allt kan gå.
Skönt att du kan känna inget beror på någons misstag och att du är trygg med vården han får. Kram om du vill.
 
Ord känns futtiga men vill ändå säga att jag tänker på er. Så fruktansvärt fort allt kan gå.
Skönt att du kan känna inget beror på någons misstag och att du är trygg med vården han får. Kram om du vill.

Tack för omtanken! Den betyder så mycket. Jag var så förlamande trött igår kväll att huvudet bara ville stänga av sig. Natten verkar ha varit lugn på sjukhuset och jag hoppas att det betyder att han har varit stabil på den behandling han fick när vi lämnade honom i går kväll.
 
Ännu en omtumlande dag med många besked. Som om det inte vore nog med septisk chock så har min pappa även endokardit OCH en stroke. Allt detta inom mindre än ett dygn. Från pigg till respirator utan att passera gå.

Men hur det än går så känner jag just nu en trygghet och ett lugn i att inget i vården hade kunnat göras bättre. Ambulansen var på plats inom 10 minuter och man misstänkte direkt sepsis. Han fick rätt sorts antibiotika i rätt tid. Han hamnade på IVA väldigt snabbt pga att en infektionsläkare i ett tidigt skede råkade gå förbi inne på avdelningen han först placerats på och kvickt konstaterade att han borde vårdas på IVA. Osv. Osv. Han får väldigt bra hjälp av väldigt kompetent personal. Överlever han inte det här så är det för att han är så fruktansvärt sjuk att det inte går att göra något.
Vilken mardröm! Tänker på er.
 
Konstaterar att det finns nog en anledning till att man inte ska spraya på parfym på känsliga områden som armhålan men fick för mig att "dutta" till vilket inte var uppskattat av huden, särskilt inte i vänstra som blev varm 😆.
Konstaterar också att fasen så otroligt dåligt skyltat det var till verkstan ut mot händelö som jag skulle köra ut lastbilen till nu på morgonen, blev nästan vilse 😆. Visade sig att vägen jag var på väg in först som jag vände vid då jag trodde var fel först, var rätt 😆😅.
 
Äter frukost. Ska strax åka och handla. Funderar på att åka förbi Hööks och prova en jacka men vet inte om jag behöver den egentligen… :cautious:
 
Tror att jag ska plocka lite blåbär idag. Vill göra saft, och skogarna är ju fulla med bär :) !

Och så ska jag ringa färgaffären och fråga varför den tror färgborttagningen inte funkade... :( Jag kämpade som en idiot igår, men fick knappt av någon färg alls. Behöver veta vad jag ska göra nu. Det känns inte okej att måla över det gamla igen, för det lär bara börja "bubbla" förr eller senare pga den blå (förmodade plastfärgen)... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 684
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
561
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 876
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp