Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag kände en förut som också strök allt inklusive strumpor. Jag kan tycka det är lite tillfredsställande att stryka handdukar (speciellt kökshanddukar) för de blir så fina, och innan jag började med det såg mitt linneskåp ut som ett katastrofområde :bag:
Jo det blir ju slätt och fint men det tar sån tid! Plus att man måste dra ur kontakten till strykjärnet och låta det svalna lite varje gång man ska fylla på vatten.
Jag brukar låta skjortor och blusar självtorka på galgar i rumstemperatur, då blir de inte så skrynkliga.
 
Tittar på min nya, fina, alldeles för dyra regnjacka 😍 Föll för den för några veckor sen, men valde att inte köpa pga priset. Idag var plånboken tydligen tjockare, så..
Men att den reflekterar fick bli avgörande.
IMG_20230727_173536.jpg
 
Bugger. Jag släpade bäddmadrassen hela vägen uppför backen och trappstegen, bara för att upptäcka att de inte har öppet idag. Jag misstänkte det men när jag gick in på hemsidan så stod det inte något om avvikande öppettider i juli. Så jag fick släpa eländet hem igen. Och så får det stå i sovrummet till sista veckan i augusti.
 
Har alltid strumpor på mig oavsett väder.

Men ... da kan man ju inte ha flipflops :nailbiting: ;)

Jag är uppfödd med en mamma som strök allt,inkl trosor,jeans som då blev förstörda o mjuka,och allt där emellan.

Min mamma ocksa ... och hon tyckte alltid att jag var sa lat nar jag inte strok jeans, strumpor, eller underklader. Jag strok dock ALLA andra klader till barnen. Skolklader, lekklader, alla t-skjortor, allt. Samt mina och Makens klader ... och tyckte inte alls att jag var lat och behovde stryka underklader och strumpor ocksa.

Numera stryker Maken det mesta som maste strykas. Han gillar att ha skjortor sa da far han stryka dem sjalv och passar pa att stryka de fa blusar jag har ocksa. Vissa grejor gommer jag sa jag kan stryka dem sjalv.:sneaky:
 
Älskar att gå barfota! Första gången på våren/sommaren som man kan gå ut barfota är magiskt 😍 fryser mycket på vintern och har svalt inomhus, så måste ha sockar hela vinterhalvåret. Har även värmefilt både när jag jobbar och ska sova för att fötterna inte ska bli isbitar, så jag är barfota så mycket jag kan sommarhalvåret.
 
Tröttdag.
Ska göra ett ryck och försöka få syrummet rent. Det är akut med golvet däruppe, skräp, kattsand, damm. Jag ser det bara när jag är på övervåningen, dvs när jag lägger mig och när jag vaknar. Så jag lycka förtränga det mestadels. Men nu får det vara nog.
Marsch upp tanten.
 
Är smått chockad. Läste att bästa pappershandeln Nordins i Söderhallarna stänger nu i augusti. :(
Älskar den affären. Massor av kul papper och pennor hade de (läste att det mesta är utsålt nu).
Brukar kopiera papper där, får knata iväg i morgon eller lördag för jag behöver kopiera en hög och har saldo kvar på kopieringskortet.
Var ska jag kopiera sen när de stängt? :( Biblioteket antagligen men där kostar det mycket mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 689
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
561
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 878
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp