Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror att jag ska plocka lite blåbär idag. Vill göra saft, och skogarna är ju fulla med bär :) !

Och så ska jag ringa färgaffären och fråga varför den tror färgborttagningen inte funkade... :( Jag kämpade som en idiot igår, men fick knappt av någon färg alls. Behöver veta vad jag ska göra nu. Det känns inte okej att måla över det gamla igen, för det lär bara börja "bubbla" förr eller senare pga den blå (förmodade plastfärgen)... :cautious:
Värmepistol och skrapa
 
Mycket glad över att det är fredag, slipper störiga gubbar och störiga ingenjörskollegor som tycker att de behöver underhållas hela tiden(Varför måste en del män prata så himla mycket och varför kan de inte lära sig hur en termos fungerar för att i nästa andetag börja mansplaina hur en elcykel fungerar?:cautious:).

2 dagar till nästa vecka och sen en oerhört välbehövd semester där jag bara planerat in trevliga saker i närområdet.
 
Har fikat i Uddevalla. Lite mer än en timme kvar att köra.
Inte så van motorväg men man behöver ju inte hålla på att köra om.
IMG_3472.jpeg
 
Jag är glad över att det är svalare idag.
Då har man relativt stor chans för lite mindre intensiv jobbdag. Jobbar däremot hela helgen. Men sedan bara två pass nästa vecka (on-to) och sen dryga veckan semester/ledigt.
Också väldigt välbehövligt. Och då är det dessutom bara en månads jobb till mina 3v semester varav 2 veckor borta på mitt favoritställe av de jag hunnit vara på hittills.
4 år sedan sist. Det är alldeles för länge att vara borta från vänner och landskapet där.
 
ÄNTLIGEN en dag där det hittills inte regnar :) ! Jag har fått plockat några liter blåbär och hoppas komma ut en omgång till någon dag. Nu - efter att ha pratat med färgaffären som inte förstod varför färgborttagningen inte hade funkat - ska jag göra ett försök med värmepistol. Lite småläskigt, tycker jag. Men jag lär väl få in den rätta knycken till slut!
 
Har varit iväg med hundarna till rastgården, nu blir det full fart fram till ikväll. Ska snart iväg på ett möte, sedan iväg till jobbet, på något vis hinna med att få i mig lunch också. Och göra i ordning middag. Vetesjutton hur det ska gå till... Ledig imorgon i alla fall, har visserligen planer då men inget tidsbestämt. Det blir skönt.
 
Undra om jag ska ge mig på och försöka öppna ett fönster där en persienn är trasig och se om jag kan göra något åt den. Kan jag dra den upp o ner duger gott för mig.
Har tänkt göra det se jag flyttade hit 2018 men inte blivit av, då den var trasig redan då. 😅

Nu har jag möblerat om i rummet också så behöver bara flytta på soffan+ bord och blommor i fönstret då. Mycket lättare än tvn mm som stod framför tidigare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 684
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
561
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 876
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp