Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
20230726_155832.webp

Vad heter poden?
PMa gärna om du inte vill skriva ut här. Jag letar alltid efter intressanta podar :)
Den heter All That We Are. Helt ny pod för mig så jag kan inte riktigt recensera den. Jag lyssnade på avsnitt 166 för att jag alltid uppskattar Sophie Strands sätt att se på varande, sjukdom, läkande och vår sammankoppladhet med ekosystemen.

Att jag egentligen inte vet om posen som helhet är bra så vill jag också nämna några jag faktiskt kan rekommendera: Lyssnade innan idag också på Green Dreamer som ibland är väldigt spännande om ekologi och andlighet ibland väldigt flum-snackig (också den hade ett avsnitt med SS).

Gillar verkligen Emergence Magazine om ekologi, kultur och andlighet!

Även The Emerald är en favorit. Samtidsspaningar genom en mytisk lins kallar de den. Ljudmässigt väldigt påkostad och välresearchad produktion med stor kunskap om massor av olika världstraditioner. Ibland lite väl övervikt mot poetisk gest men ofta extremt tänkvärt och sättande vår kultur i perspektiv. Kan säkert uppfattas flummig men ur mitt perspektiv är den intellektuellt stringent om än med ej helt konventionellt tänkande.

Vi var så trötta i dag att vi inte pallade laga mat. Sambo köpte på hemvägen med pizza från ställe vi inte köpt av på typ 7 år. Jag trodde han köpt familjepizza. Men såg att det var två lådor. Har fasen aldrig sett så stora! 😳
Att han fick i sig allt av sin kebabpizza med maaassor av topping dessutom plus pizzasallad är en bedrift som heter duga. 😅
C0D0BE10-AB29-4B52-8437-0422034521A0.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 482
Senast: tanten
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 260
Senast: Mia_R
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 099
Hemmet Det blir fler och fler saker som ska laddas/drivas med USB nu för tiden. Försöker hitta någon form av stående digital klocka med flera...
Svar
7
· Visningar
307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka