Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm, jag verkar ha beställt en bäddmadrass på Jysk :crazy: Och min pirra är i förrådet jag inte kommer in i eftersom nyckeln till hänglåset ligger i förrådet. Alltså själva tyngden är inget problem,8.2 kg. Men den är 40x78 cm

Funderar om man kan släpa hem den. Det är inte så långt jag måste bära/släpa
 
Hmm, jag verkar ha beställt en bäddmadrass på Jysk :crazy: Och min pirra är i förrådet jag inte kommer in i eftersom nyckeln till hänglåset ligger i förrådet. Alltså själva tyngden är inget problem,8.2 kg. Men den är 40x78 cm

Funderar om man kan släpa hem den. Det är inte så långt jag måste bära/släpa
Köp ordentlig bultsax.
 
Börja med att kika på jobbannonser och se vad som finns att söka där du bor, tänker jag.
Verkar vara mest vård och it grejer och sånt. Skulle kunna tänka mig att börja jobba på en större ridskola igen. Men jag vet inte. Bästa vore väl att utöka företaget men har inte mått så bra så inte tagit ut mycket lön alls. Allt går bara runt runt. Planen är till hösten ta fler kunder men inte för många.
 
IMG20230725182658.jpg

Premiär på nya uteplatsen! 😍 Bara solen som saknas. ☀️
 
Det blev mat och matlådor i dag. Jag hoppas att det är gott med tanke på att jag nu har 5 matlådor att stoppa i frysen... :D

Utgick från det här receptet, men hade i svamp och sparris och använde någon pastasås från Heinz med tomat och chili som jag fått i Smakbox en gång.
https://www.ica.se/recept/falukorv-och-zucchinigryta-med-pasta-724846/

362974543_10159945992468877_7947174797304348167_n.jpg

(ignorera mina slarviga och trasiga bestick, jag behöver nya men tycker grillbestick är onödigt dyra ;) så jag sliter på dessa tills....nöden är större än snålheten :D )
 
Jysk affären ligger 153 m från tunnelbanan enligt hitta.se. Sedan ligger busstationen ca 75 m (lite beroende på i vilken ända av tåget man sitter i. Sedan stannar bussen kanske 30 meter utanför dörren. Så det är inga jättesträckor det rör sig om att släpa.
 
Blev en, som alltid, riktigt härlig visit på västkusten: skönt med lite miljöombyte, gott med mjölk från tanken, härligt att njuta av havet (dock inget dopp och heller inte berget denna gång; inte lämpligt väder och bäst att skona knäet jag landade illa på), mysig och avkopplande filmkväll med kvällis och gotta, och allra mest hänga med älsklingen i traktorn och hjälpa till med balarna och bara hänga på gården bland djuren som är så harmoniska 🥰, en bra helg! 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 713
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 897
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp