Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har vinkat av mamma, pappa och min orimligt gullige lille brorson och väntar nu på att dagens första möte ska börja. Nu har vi huset i stan för oss själva i två dagar maken och jag, innan vi åker ner till huset vid havet och gör resten av familjen sällskap. Det har varit väldigt mysigt att vara här allihop, men jag måste erkänna att det är lite lugnare och tystare utan en nybliven tvååring som springer runt benen och vill gosa/leka med faster och "uncle Kottland" hela tiden 😅

Nu kör vi, tre arbetsdagar kvar till semester! 😍
 
Min lokala lilla bokhandel har födelsedagskalas för Maria Gripe som skulle fyllt 100 år idag. Fint! Får mig att tänka på @parellikusken som tipsat om skuggserien i någon boktråd nyligen och som jag därför nu lyssnar på med god behållning. Tack för tipset!

Fick ohemula mängder svartkål och grönkål av en odlande vän, så jag har precis druckit en smoothie/shake med juice av svartkål, grönkål, fänkål, vitkål och sallat. Mums!
 
Min lokala lilla bokhandel har födelsedagskalas för Maria Gripe som skulle fyllt 100 år idag. Fint! Får mig att tänka på @parellikusken som tipsat om skuggserien i någon boktråd nyligen och som jag därför nu lyssnar på med god behållning. Tack för tipset!

Fick ohemula mängder svartkål och grönkål av en odlande vän, så jag har precis druckit en smoothie/shake med juice av svartkål, grönkål, fänkål, vitkål och sallat. Mums!
Åh! Roligt! Fint att du gillar böckerna, de blir bara bättre och bättre. Allt vävs samman så fint, inga lösa trådar.
 
Åh! Roligt! Fint att du gillar böckerna, de blir bara bättre och bättre. Allt vävs samman så fint, inga lösa trådar.
Härligt att höra! Jag är bara i bok två men har den känslan redan att de vävs väldigt vackert och med fina, mångfacetterade personporträtt.

Jag har läst dem förr (för nästan 30 år sedan :eek:) men minns verkligen inte, vilket jag njuter av nu.
 
Har jobbat och rastat spion och äter nu lunch.
I dag gjorde jag mitt första misstag på jobbet :o, som egentligen inte bara var mitt misstag! :rofl: Jag fick hjälp av en kollega att registrera ett besök i kassan och skickade därmed ut en faktura, så jag gjorde ju som hon sa, dessutom visade det sig att det redan var registrerat vilket någon annan mottagning gjort (=de ska inte göra det eftersom vi ska göra det). Men eftersom patienten har frikort blir det ingen faktura ändå. Himla tur i oturen! :D Men nu har jag provat på det och kan lära av det :D

Det är så mycket nytt att hjärnan tappar suget lite fram emot lunch när jag slutar, det märks att det är svårt att komma ihåg, att fokusera och skilja på de olika sakerna och vad jag har gjort när. Längtar tills jag blir mer van!

Finns det någon som gillar känslan av att vara totalny på jobbet? :D

Spionen ska få en långpromenad sedan, det är lagom väder just nu, så vi hoppas på att det förblir så, inget regn tack, det tycker vi inte om alls.
 
Såg en målarvideo på Facebook. Gillade den, så bestämde mig för att göra ett eget försök digitalt :D

1690285123984.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp