Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den lilla äventyraren verkar vara nöjd med tillvaron 😁

1690194773278.jpg
 
Jag är ALLTID orolig. Det finns så himla mycket som kan gå sönder på en bil... :wtf: Men vår gick igenom för några dagar sedan. Med en årsmodell 2006 med 28500 mil känns det nästan som om man borde korka upp champagnen :D!
Vi har en 2016 tror jag? Så den har många mil kvar och är i fint skick, så är inte alls orolig. Har även en sambo som håller lite koll på den.
Min fick de minsann inte av. :( Nu tittar jag helst inte på vad som sker under besiktningen utan går och sätter mig någon annanstans för jag är också alltid orolig (med en bil med ungefär @bettysmattes förutsättningar). Men jag är ändå oerhört tveksam till om dragkroken alls lossades förra året eller om de bara "glömde" det momentet, det har ju hänt att jag fått anmärkning på just den punkten förut och behövt hjälp på verkstaden för att få av eländet. Så det känns hyfsat osannolikt om den bara skulle ha åkt in och plockats av såpass enkelt i fjol att besiktningsmänniskan inte ens kommenterat det.

Första besiktningsvändan här gav i alla fall ett någorlunda begränsat antal punkter att åtgärda så det kan ev. bli champagne - i stället för ny(-are) bil - här med när/om den där förbaskade dragkroken bara går att banka loss. Så sjukt meningslöst att ha denna avtagbara lösning, jag vill ju bara att den ska sitta fast stenhårt där hela tiden och inte hålla på och tramsa med av och på!
Egentligen ska en avtagbar kula bara sitta på bilen när man drar något och vara avplockad övrig tid, har jag lärt mig. Min kula döljer regskylten lite och då får man inte köra med den monterad. Men än har inte polisen stoppat mig, så jag kör vidare 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 905
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp