Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu?! Det är juli :eek: Jag trodde inte de var färdiga någonstans i landet förrän september, el möjligen mitten av augusti som tidigast :eek:
Här är skogen också full av blåbär redan. 😁
IMG_5067.jpeg
 
Har varit på Tomteland hela dagen. Första gången jag var där och även nu vid 37 års ålder tyckte jag att det var fantastiskt. Så otroligt välgjort och välplanerat in i minsta detalj och allt skådespel var så grymt bra och synkat. Allt var helt enkelt riktigt imponerande.
Aldrig hört talas om trots fler år. Googlade och lät som en väldigt speciell upplevelse!
 
Aldrig hört talas om trots fler år. Googlade och lät som en väldigt speciell upplevelse!
Ligger utanför Mora. Kort sagt en park med en massa sagofigurer och föreställningar. Alla var riktigt duktiga skådespelare och gick verkligen in i sina roller. Dottern älskade det verkligen och var helt lyrisk över att träffa älvor, drakar, troll och annat. Det är värt ett besök, dyrt men värt pengarna. Både sambon och jag var helt hänförda över bergatrollen som var riktigt riktigt bra gjorda. Redan innan de kom fram såg man att det rörde sig högt upp i träden, så man verkligen fick in känslan av att det kommer stora troll. När de sedan kom fram så var de mycket större än alla andra.
 

Bifogade filer

  • 20230715_154656.jpg
    20230715_154656.jpg
    670,2 KB · Visningar: 73
Hittar få och väldigt små blåbär.
Ingen idé att plocka. Jag äter bara, av de få jag hittar.
Fick en fantastisk bild i huvudet av tant ätandes blåbär utan att plocka dem, direkt ris till mun utan att passera gå/hand. :D Eventuellt inspirerad av sin hund?

Här har det just börjat säljas härplockade blåbär utanför Ica och på reko-ringen, men än så länge ingen mängdrabatt för över fem kilo så jag antar att det bara knappt kommit igång. Sörmland.
 
För övrigt trött dag. Var ute igår, vilket var länge sedan. Så fint! Fick se massa sommarblommor för första gången i år och jag blev både lite ställd över hur jag nästan glömt bort dem och väldigt glad över det vackra. Som att träffa gamla vänner. :heart

Rensat bort lite penséer som börjat se tråkiga ut från balkongen. Bra jobbat av dem ändå!
 
Sitter på balkongen och väntar på kompis, hon ska sova över eftersom hon slutar sent o börjar tidigt imorgon. Jag bor nära hennes jobb så smidigt och kul med lite sällskap :) Funderar på hur vädret blir imorgon, enligt prognosen ska det regna men prognoserna har stämt kopiöst dåligt de senaste veckorna så inget att lita på :rofl:
 
Sitter på balkongen och väntar på kompis, hon ska sova över eftersom hon slutar sent o börjar tidigt imorgon. Jag bor nära hennes jobb så smidigt och kul med lite sällskap :) Funderar på hur vädret blir imorgon, enligt prognosen ska det regna men prognoserna har stämt kopiöst dåligt de senaste veckorna så inget att lita på :rofl:
Jag hoppas den har fel för har råkat boka en utelek med barnet och har inga regnkläder hemma :bag:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
561
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 870
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp