Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick feeling efter turen ute i skogen, vi kom hem med hallon, blåbär och hjortron, så nu har jag bakat muffins med hallon och blåbär och så lite kladdkakemuffins för att det alltid är bra att ha i frysen. :) Glömde att lägga med bilden. :) Visa bifogad fil 123546
Nu?! Det är juli :eek: Jag trodde inte de var färdiga någonstans i landet förrän september, el möjligen mitten av augusti som tidigast :eek:

Vilar fötterna efter att ha promenerat i timmarna fyra. Vi avstyrde vandringsplanerna, min kompis och jag, och planerade istället om till promenad i en enorm "country park" där det både går Highland cattle och ligger ett konstmuseum som i förrgår fick pris som Storbritanniens bästa museum. Jag har aldrig varit där, trots nästan 12 år i denna stad, så det var så dags nu! Jättetrevligt, och framförallt väldigt vackra lokaler och omgivningar :)

Nu ska jag läsa min bok och vila en stund för att ladda om inför kvällens 30-årsfest!
Får man fråga vad det är för park?

Jag tänker också att de flesta badrum har ett yttre skalskydd, så att man inte blir helt beroende av icke-genomskinligt draperi för sin duschstund. Och om någon duschar är det ganska taskigt att använda toaletten som är 0,3 m ifrån. Då får man vänta.
Fast ibland kan det bli akut iaf I vårt hem.

Har varit en sväng till Kristianstad idag. Ett par loppisar samt Biltema och Rusta hann vi med... :) På hemvägen stannade vi och åt glass på ett jättegulligt gårdscafé. Trevligt :) !
Dock hittade jag inte något genomskinligt duschdraperi så det fick bli en beställning på det. Resten av kvällen? Ett bad, kanske :) ?

Är akut badsugen 😭
Har inget sådant och bada i sjön känns omständigt och är så kallt ute nu.
Har en jätteliten badbalja som knappt får plats i badrummet. Får kanske rota fram den :(

Sörmland med. Såg jag häromdagen när vi körde hittaut.

Här i Småland har vi fullt med blåbär i skogarna nu :) ! Får se om jag plockar lite grann i år. Det brukar jag ju göra... :)

Blåbären har varit klara en vecka här, jag bor i Mälardalen :) Lingonen brukar dröja till slutet av augusti. Men även i Falun var blåbären klara nu. :)

Då kan vi hoppas på att det inte dröjer så länge tills de mognar här :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 458
Senast: tanten
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
62 63 64
Svar
1 260
· Visningar
33 038
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 037
Hemmet Det blir fler och fler saker som ska laddas/drivas med USB nu för tiden. Försöker hitta någon form av stående digital klocka med flera...
Svar
7
· Visningar
307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka