Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick feeling efter turen ute i skogen, vi kom hem med hallon, blåbär och hjortron, så nu har jag bakat muffins med hallon och blåbär och så lite kladdkakemuffins för att det alltid är bra att ha i frysen. :) Glömde att lägga med bilden. :) Visa bifogad fil 123546
Nu?! Det är juli :eek: Jag trodde inte de var färdiga någonstans i landet förrän september, el möjligen mitten av augusti som tidigast :eek:
 
Vilar fötterna efter att ha promenerat i timmarna fyra. Vi avstyrde vandringsplanerna, min kompis och jag, och planerade istället om till promenad i en enorm "country park" där det både går Highland cattle och ligger ett konstmuseum som i förrgår fick pris som Storbritanniens bästa museum. Jag har aldrig varit där, trots nästan 12 år i denna stad, så det var så dags nu! Jättetrevligt, och framförallt väldigt vackra lokaler och omgivningar :)

Nu ska jag läsa min bok och vila en stund för att ladda om inför kvällens 30-årsfest!
Får man fråga vad det är för park?
 
Jag tänker också att de flesta badrum har ett yttre skalskydd, så att man inte blir helt beroende av icke-genomskinligt draperi för sin duschstund. Och om någon duschar är det ganska taskigt att använda toaletten som är 0,3 m ifrån. Då får man vänta.
Fast ibland kan det bli akut iaf I vårt hem.
 
Har varit en sväng till Kristianstad idag. Ett par loppisar samt Biltema och Rusta hann vi med... :) På hemvägen stannade vi och åt glass på ett jättegulligt gårdscafé. Trevligt :) !
Dock hittade jag inte något genomskinligt duschdraperi så det fick bli en beställning på det. Resten av kvällen? Ett bad, kanske :) ?
 
Är akut badsugen 😭
Har inget sådant och bada i sjön känns omständigt och är så kallt ute nu.
Har en jätteliten badbalja som knappt får plats i badrummet. Får kanske rota fram den :(
 
Sörmland med. Såg jag häromdagen när vi körde hittaut.

Här i Småland har vi fullt med blåbär i skogarna nu :) ! Får se om jag plockar lite grann i år. Det brukar jag ju göra... :)

Blåbären har varit klara en vecka här, jag bor i Mälardalen :) Lingonen brukar dröja till slutet av augusti. Men även i Falun var blåbären klara nu. :)

Då kan vi hoppas på att det inte dröjer så länge tills de mognar här :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
561
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 869
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Skaffa barn eller inte
  • Tävling i julsnaps

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp