Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har traskat ner till Ica, tog bussen hem. Super varmt ute
Ska lägga in räkningar åt päronen
Och beställa hem kattmat
Sedan städa hos djuren
Har ännu inte bestämt mig om jag ska gå på föreningens uteträff imorgon em.
Ska bli spöregn då + att vi blir nog inte så många...
 
Konstig huvudvärk. Inte så pass att jag inte kan göra saker men den är som konstant. Som om jag gick runt med ett jättetrångt band runt huvudet.
Ska dricka lite kaffe nu. Så gott!
Utomlands är det bästa att beställa en cappuccino på morgonen. Tycker det blir bättre än vanligt kaffe med mjölk. Smakar alltid blaha. Vi åt frukost på samma ställe på hotellet eftersom det ingick. Och efter några dagar behövde jag inte ens säga utan det kom automatiskt. One cappuccino for the lady :laugh:
 
Hemma. Magen har hållit sig i schack, men kom på att jag måste till en annan affär också. Men orkar inte åka dit idag så det får bli imorgon istället. Förhoppningsvis är det inte så mycket människor där.
 
Fick feeling efter turen ute i skogen, vi kom hem med hallon, blåbär och hjortron, så nu har jag bakat muffins med hallon och blåbär och så lite kladdkakemuffins för att det alltid är bra att ha i frysen. :) Glömde att lägga med bilden. :)
20230715_132505.jpg
 
öppnar dörren medan man duschar och man kan använda draperiet som skydd medan de frågar en vad än de ville.

Jag haller med @bettysmatte Da det bara ar Maken och jag har behovs inget skydd ... och vi har i alla handelser tva badrum, sa vi ar sjalva i badrummet nar vi duschar. Klara glas dorrar/vaggar ar helt klart det snyggaste ... eller helt genomskinligt drapperi.

Jag är lite osäker på om du menar fyra timmar eller 4H

Jag laste det som 4H ... precis som det star och hade inte en tanke pa att det kunde betyda nagot annat. :rofl:
 
Vilar fötterna efter att ha promenerat i timmarna fyra. Vi avstyrde vandringsplanerna, min kompis och jag, och planerade istället om till promenad i en enorm "country park" där det både går Highland cattle och ligger ett konstmuseum som i förrgår fick pris som Storbritanniens bästa museum. Jag har aldrig varit där, trots nästan 12 år i denna stad, så det var så dags nu! Jättetrevligt, och framförallt väldigt vackra lokaler och omgivningar :)

Nu ska jag läsa min bok och vila en stund för att ladda om inför kvällens 30-årsfest!
 
Jag har länge tänkt att en del av duschdraperiet är att dölja en när man duschar. Jag känner mig så blottad om det inte finns något eller är helt genomskinligt glas :o tänker att det är nog inte så ovanligt att känna så.
Skönt också om någon öppnar dörren medan man duschar och man kan använda draperiet som skydd medan de frågar en vad än de ville.
För mig är duschdraperiet mestadels till för att inte vattnet ska sprida sig över hela badrummet. Maken har sett mig naken förut... :D
 
För mig är duschdraperiet mestadels till för att inte vattnet ska sprida sig över hela badrummet. Maken har sett mig naken förut... :D
Jag tänker också att de flesta badrum har ett yttre skalskydd, så att man inte blir helt beroende av icke-genomskinligt draperi för sin duschstund. Och om någon duschar är det ganska taskigt att använda toaletten som är 0,3 m ifrån. Då får man vänta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
561
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 869
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp