Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger och drar mig med katterna i sängen och hundarna i sina bäddar. Har en mygga som försöker smyga sig på mig och som jag försöker ta varje gång. En geting letade sig in genom fönstret och kloke Grimm gick och la sig i hallen istället. Nu har getingen letat sig ut igen så jag ligger kvar. :)

Skönt med tvådagars arbetsvecka, skulle jag lätt kunna vänja mig vid. :up:
 
Måste uppbringa energi till att göra en skoluppgift jag skjutit på. Som tur är fick jag idag reda på att jag klarat en tenta som jag inte pluggat till, jag hade inte ens anmält mig till den innan eftersom jag inte läst i kursboken eller anteckningarna men gick dit på impuls (försökte se det som ett inlärningstillfälle) och fick som tur var skriva ändå. Att jag klarade det innebär en sak mindre som jag måste göra.
 
Tjena! Idag kl 08.38 kom en perfekt liten pojke vid namn Sixten David Markus. Han är 3226 gram tung och 49 cm lång och kärnfrisk. Jag är rätt medtagen efter att det bilen beslutat om snitt tidigt i morses

Grattis!

Kehto.gif
 
Njuter av lunch-smoothien och konstaterar att trädgårdskontoret är alldeles perfekt just idag. 26 grader men mestadels moln, vilket innebär att det är alldeles lagom varmt i shorts och linne samtidigt som det är lättare att se på datorskärmen än om det hade varit soligt. Väldigt fridfullt att ha fågelkören som bakgrundsmusik hela arbetsdagen, jag slås ännu en gång av vilken enorm mängd fåglar vi har här! Just nu tävlar en koltrast, ca 6395241 sparvar, en hel hög bofinkar och så ett par duvor om vem som kan låta mest. Jag är så tacksam för denna lugna lilla oas mitt i storstan :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 745
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 247
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp