Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är kattvakt så jag är hos pappas kompis med deras katt. Det är samma katt som jag var kattvakt åt i vintras :)

Men min autism gråter över oklarheten i "1-2 påsar blötmat". Liksom hallå? Ska jag ge henne en påse eller två påsar? De sa också "beroende på hur varmt det är" (antar att de menar att det beror på hur mycket hon är ute), men jag känner ju inte henne så bra så jag vet inte hur mycket hon brukar äta. Vill ju inte att hon ska gå hungrig men vill inte heller kasta massor av mat i onödan 🙈
En påse först och en till om hon vill ha mer?
 
Jag är kattvakt så jag är hos pappas kompis med deras katt. Det är samma katt som jag var kattvakt åt i vintras :)

Men min autism gråter över oklarheten i "1-2 påsar blötmat". Liksom hallå? Ska jag ge henne en påse eller två påsar? De sa också "beroende på hur varmt det är" (antar att de menar att det beror på hur mycket hon är ute), men jag känner ju inte henne så bra så jag vet inte hur mycket hon brukar äta. Vill ju inte att hon ska gå hungrig men vill inte heller kasta massor av mat i onödan 🙈
Se om hon vill ha mer? Eller ge en och en halv?
 
Kändes lite märkligt att ha tid hos naprapaten idag utan att ha akutont någonstans. Men hon ska ha semester från fredag denna veckan till slutet av augusti så jag ville bli lite kollad innan hon "försvinner". Kan väl likna det vid att serva en bil. Försöka hålla igång den gamla kroppen i hyfsat skick innan den brakar ihop... :D
 
Jag skulle valja att ge mer om hon ser ut att vilja ata mer ... och tanka att det ar battre att kasta an att ge for lite.
En påse först och en till om hon vill ha mer?
Se om hon vill ha mer? Eller ge en och en halv?
Jo, jag måste ju ändå gå dit 2-3 gånger per dag så att ge en påse åt gången skulle ju funka :) Men jag tycker bara det är svårt att veta om hon är mätt eller inte. De har nyss flyttat och i gamla bostaden hade de en kattlucka, det har de dock inte i nya bostaden. Om jag lägger upp mat och hon sen visar att hon vill gå ut så släpper jag ut henne, sen är hon ute någon timme och när jag släpper in henne så är ju inte maten "ny" längre. Fast hon kanske inte bryr sig om det iofs 🤔

Tror i alla fall inte att det är någon risk att hon går hungrig då hon har fri tillgång på torrfoder. Men kör nog ändå på "bättre att kasta än ge för lite". Kanske ska tajma att ge maten i samband med att jag släpper in henne istället :idea:
 
Jo, jag måste ju ändå gå dit 2-3 gånger per dag så att ge en påse åt gången skulle ju funka :) Men jag tycker bara det är svårt att veta om hon är mätt eller inte. De har nyss flyttat och i gamla bostaden hade de en kattlucka, det har de dock inte i nya bostaden. Om jag lägger upp mat och hon sen visar att hon vill gå ut så släpper jag ut henne, sen är hon ute någon timme och när jag släpper in henne så är ju inte maten "ny" längre. Fast hon kanske inte bryr sig om det iofs 🤔

Tror i alla fall inte att det är någon risk att hon går hungrig då hon har fri tillgång på torrfoder. Men kör nog ändå på "bättre att kasta än ge för lite". Kanske ska tajma att ge maten i samband med att jag släpper in henne istället :idea:
Mata när hon kommer in tycker jag låter smart.
 
Värmeböljan har kommit nu, visserligen skönt men kändes lite löjligt då jag blev dyngtrött av uppförsbacken hem O_o beror ju på värmen dock. Håller på att ladda telefonen så slötittar på Assasins creed, sen blir det dusch och tidig kväll. Ska satsa på en mysig promenad tidigt imorgon innan det blir för varmt:)
 
Jo, jag måste ju ändå gå dit 2-3 gånger per dag så att ge en påse åt gången skulle ju funka :) Men jag tycker bara det är svårt att veta om hon är mätt eller inte. De har nyss flyttat och i gamla bostaden hade de en kattlucka, det har de dock inte i nya bostaden. Om jag lägger upp mat och hon sen visar att hon vill gå ut så släpper jag ut henne, sen är hon ute någon timme och när jag släpper in henne så är ju inte maten "ny" längre. Fast hon kanske inte bryr sig om det iofs 🤔

Tror i alla fall inte att det är någon risk att hon går hungrig då hon har fri tillgång på torrfoder. Men kör nog ändå på "bättre att kasta än ge för lite". Kanske ska tajma att ge maten i samband med att jag släpper in henne istället :idea:
Du kanske kan ställa in maten i kylen om katten går ut, när du går hem? Bara att sätta en påse runt skålen :) Så kan du ta fram samma mat när katten går in igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 745
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 250
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp