Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska vara stolt över mig själv! Pga problem med magen och ångest så slutade senaste middagen ute här i Örebro (för ca 13 år sedan) i katastrof för mig och var inledningen till många års problem med dessa.
Och idag, för första gången sedan dess, så åt jag ute på restaurang/uteservering med min kompis.
Utan problem 😍🥰
 
Dock så var jag lite stursk och försökte mig på en elscooter efter det ... eeeh, ja, jag kan inte cykla pga dålig balans och exakt samma problem (lutar mig för tungt på styret eller nåt så att jag blir helt ostadig där) för sisådär 20 år sedan finns fortfarande kvar 😅
Gjorde bara någon kilometer innan jag ansåg att det var tillräckligt med risk och livrem för dagen 😅😅
Gud, hjärtat pumpade och svetten flödade mycket mer än om jag hade bara gått hem 😂

Men jag behövde den lilla skjutsen.
Har nu en växande blåsa på undersidan av ena stortån :cautious:
 
Tappade ett piller på golvet då jag tömde dagens fack i dosetten och kollade snabbt i handen efter vad det kan ha varit. Okej, Risperdal. Det saknades en stor tablett. Tittar sedan nogrannare och inser att det fattas en liten tablett Abilify med. Tittar igenom dosetten och ja, det är konsekvent glömt bort Risperdal i samtliga fack.

Och här trodde jag att jag bara var inne i en dålig, oförklarlig svacka men nej – psyk har inte gett mig mina stämningsstabiliserande denna vecka. :cautious:
 
Klockan ar nastan 8 pm och jag har redan inmundigat ett glas vin ... samt storre delen av den tartbotten jag hade tankt frysa.:cautious: MEN raksalladen ar klar och star och "gottar till sig" i kylen. Da den sista tartbotten just nu kyler ner sig i kylskap tankte jag lagga pa "fyllningar" och stalla in den sa den hinner "sta till sig" och dra in allt godis till i morgon.

I morgon bitti ska jag baka tunnbrod, som jaser som om de fatt betalt for det i kylskapet. 😲 Det lar bli MANGA tunnbrod av den degen!
Om nagon har ett bra recept for mjuka tunnbrod tar jag garna emot!

Potatismoset gjor jag nar de kommer och sedan ar det bara att stalla fram "condiments", lagga korven pa grillen ... well, jag gor allt nagra burgare ocksa, "caramelice" lok, skara upp diverse gronsaker och stalla fram allting pa matplatsen ute vid grillen. SAMT att jag tankt aka till vart "jordgubbs stand" och se till att fa mer lokala jordgubbar och lite blabar ocksa.
 
Allt är så tungt hela tiden. Hur mycket och hur länge orkar man kämpa och är det värt det?

Drömde om de som lämnat mig. De finns inte mer. Varför finns jag kvar?

Orkar inte ha det så här nå länge till.

Har druckit vatten och borstat tänderna. Nu ligger jag under täcket igen. Svettningarna har slutat och illamåendet och yrseln är hanterbar. Men tomheten finns kvar. Och någon till känsla som är svår att definiera. Inte ångest utan något annat.

Ska försöka vara nöjd med att klara av att göra lite idag. Små steg till det bättre förhoppningsvis.
 
Bageriet igång
 

Bifogade filer

  • received_1638101136692169.jpeg
    received_1638101136692169.jpeg
    153,1 KB · Visningar: 12
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 116
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 444
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
980
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 833
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp