Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klicka, betala, hämta i lucköan. Vad tycker ni.om det?

Jag fattar sällan systemet eftersom det inte är lika hos olika kedjor/ställen. Varje ställe ny skärm med nya klickpunkter.

Saknar också att jag inte kan be om färre potatisar eller mer ärtor etc. Kontakt med personalen! Det blir väldigt maskinellt
Det beror på vad det är för typ av ställe, snabbmat, inga problem med klicka, betala och hämta. Men annars vill jag interagera med folk.
 
Tror det blev rekord i stallet, 3 1/2 h. Red en deprimerande runda med hästen, men det var iaf sol. Såg till att alla mina fick i sig ordentligt med extra hö. Jag funderar på om de kanske ska få gå på bete ändå, ifall de ändå inte får hö om de går kvar i vinterhagen…

Jag försöker hindra mig själv från att messa hovis om stallet jag kikade på för drygt två veckor sedan. Vill inte verka tjatig. Men får jag ett nej vet jag inte vad jag gör… :banghead:
 
Torkar tårarna. Min ukrainska vän påbörjade den långa resan till Kyiv i förrgår, för att överraska sin familj som hon inte träffat sedan hon flydde för mer än ett år sedan. Hon skickade just en film som hennes kompis tog och som visar när hon knackar på hemma hos sina föräldrar och överraskar dem. De blir helt chockade, vilken gråtfest! Gråtfest blev det även här, jag unnar dem verkligen detta! Måtte det nu hålla sig lugnt där borta under de två veckor hon är där på besök :heart
 
Vilken kväll! Red en ridtur på 1,5 timmar med stock och sten, grusvägar där ingen bil åker. Vi skrittade, travade långa sträckor och hade super kul! Älskade lilla Halle vad du gör mig glad! Mjölksyra i benen hade han garanterat efter stock och sten turen men det är nyttigt! Imorgon får han vila. Tror jag också behöver vila efter dessa riddagar 😂🙈
20230508_192438.jpg
 
Jag påminner om att det finns tjattertrådar av olika slag även på Häst-forumet och att den här tråden gärna får användas för att prata om vad vi gör just nu. Uppdateringar om häst och stall-livet är jättehärliga, men passar bättre inne på Häst eftersom det finns gott om icke-hästintresserade här på Allmänt :)

/Mod
 
Klurar på bröllopstal. Jag var lite valet och kvalet om jag skulle hålla tal på min väns bröllop om några veckor, om jag hade något att säga liksom, men jag bestämde mig för att åtminstone testa att börja skriva något. Inom loppet av 15 minuter hade jag skrivit ett helt tal på 612 ord, så jag antar att jag tydligen hade något att säga trots allt? :laugh: Nu återstår dock att korta ner det lite eftersom det tog 3,5 minuter att hålla när jag tog tid på mig själv och jag helst vill hålla mig under 3. Ska snart lämna det för dagen dock och återkomma vid senare tillfälle, för kroppen börjar säga ifrån att det är läggdags!
 
Fick idag för mig att testa kaptensvändning och det har jag ju aldrig gjort på på hästen min- provade först med säkerhetsvästen på och ja det är ju onödigt att göra det enklare för sig 😏; fick ju anstränga mig för att inte sparka stackars hästen I skallen för att inte tala om vilken heffaklump jag var när jag vände runt 🫣. Testade det tre gånger till- utan säkerhetsvästen- och ja visst tusan blev jag självklart smidigare I alla fall 😄.

Hemma efter att ha kvällsfodrat kaninerna och katterna var det vår tur till veckans avsnitt av Bytt är Bytt 😊. Nu är det dags att krypa till kojs 🥱
 
Somnade visst vid kl 19. Vaknade för en halvtimme sedan. Missade helt att skriva och bestämma tid med vännen som det är tänkt att jag ska träffa imorgon innan jobbet. Får se om vi lyckas styra ihop något ändå...

Har nu rastat hundarna, plockat fram hundmat till imorgon, borstat tänderna och så. Ligger i sängen igen och funderar på om det går att somna direkt eller inte.
 
Vilken kväll! Red en ridtur på 1,5 timmar med stock och sten, grusvägar där ingen bil åker. Vi skrittade, travade långa sträckor och hade super kul! Älskade lilla Halle vad du gör mig glad! Mjölksyra i benen hade han garanterat efter stock och sten turen men det är nyttigt! Imorgon får han vila. Tror jag också behöver vila efter dessa riddagar 😂🙈
Visa bifogad fil 118482
Men det är ju vardagen för en del. Som katter är det för ngn annan eller motion för mig.
Om alla skulle hålla sig till specifika trådar skulle det inte bli många kvar då det finns häst, katt, träning, barntrådar osv osv.
 
Varit ute och joggat. Fortfarande kallt. Men klar luft.
Tittar på Blue Bloods och ska snart äta frukost.
Jobb 8-16:30.
 
Frukost och sen cykla till jobbet. Idag hoppas jag att det är lite mer ordning där. Kommer dock att sakna min jobbästis som blivit flyttad till en annan kyrkogård. :arghh: fullt rimligt eftersom hon bor granne med den kyrkan, men ändå!
 
Min rygg gör mig GALEN :arghh: ! Jag lyckas "hålla ihop" den i långa stunder och det verkar som om höftböjarövningar för att stretcha funkar för det mesta. Men idag är ingen bra dag. Eller inte just nu i alla fall. Det svänger rätt snabbt också... :cautious: Ska försöka boka naprapat - för det har ju varit helt okej i ett par månader sedan senaste behandlingen - men det är också svårt. Ett fåtal tider lediga denna veckan, och bara på morgnar. Det vill säga sämsta tiden för jobbets skull...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 122
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 840
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp